استاندار خوزستان؛

امکان دارد نیروگاه‌های برق آبی خوزستان در تابستان نتوانند کار کنند

استاندار خوزستان گفت: شرایط بی آبی در خوزستان به نحوی است که امکان دارد نیروگاه‌های برق آبی استان در تابستان نتوانند کار کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان بیان داشت: بسیاری از کشاورزان با وجود بی‌ آبی هایی که در استان وجود دارد اقدام به کشت کردند چرا که جز کشاورزی کار دیگری ندارند و معیشت آن ها تنها از راه کشاورزی تامین می شود.

وی با اشاره به اختلافاتی که به خاطر بی آبی گریبان گیر کشاورزان استان شده است گفت: فرمانداران برخی شهرستان‌ها، جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق خوزستان لازم است کمیته‌های مشترکی تشکل دهند و به دور از همه مسایل قومی دست به دست هم داده و عدالت را برقرار کنند.

استاندار خوزستان توضیح داد: شرایط بی آبی در خوزستان به نحوی است که امکان دارد نیروگاه های برق آبی استان در تابستان نتوانند کار کنند لذا باید تولید برق و نیرگاه های سیکل ترکیبی و گازی را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: خوزستان به عنوان معین منطقه 18 شهرداری تهران در زمان وقوع زلزله احتمالی قرار گرفته است که ضرورت تقسیم بندی وظایف و معرفی ظرفیت هخای استان در این حوزه بسیار مهم است.

شریعتی با اشاره به تعداد نیروهای آموزش دیده و چگونگی افزایش خدمت رسانی به هموطنان در دیگر استان ها توضیح داد: سهم هر دستگاه از نظر امکانات باید مشخص و بر آن ها نظارت شود.

وی بیان کرد: 4 روستا در شهرها ایذه، اندیمشک، باغملک، دزفول و مسجدسلیمان در معرض خطر رانش زمین قرار دارند که باید طرح های اجرایی از سوی بنیاد مسکن آماده شود و دیگر دستگاه ای اجرایی مرتبط با جابجایی این روستاها نباید کوتاهی کنند چراکه در صورت بروز مشکل میتواند تبعات اجتماعی در نظام داشته باشد.

انتهای پیام/م

تامین آب کشاورزی در خوزستان موجب اختلاف افراد شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.