هفته هجدهم لالیگا اسپانیا؛

لشکر کشی لوچو برای مبارزه با قورباغه ها در کمپ نو/قهرمان اروپا دربه در امتیاز در جهنم بالایدوس

تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید در ادامه هفته هجدهم لالیگا امروز «یکشنبه» به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه هفته هجدهم رقابت‌های لالیگا امروز «یکشنبه» 5 دیدار برگزار شود که برنامه مسابقات به شرح زیر است:

لگانس - رئال‌سوسیداد ۱۴:۳۰

بارسلونا - لوانته ۱۸:۴۵

بیلبائو - آلاوس ۲۱:۰۰

ویارئال - دیپورتیوو لاکرونیا ۲۱:۰۰

سلتاویگو - رئال‌مادرید ۲۳:۱۵

تیم بارسلونا که در حال حاضر با کسب 45 امتیاز از 17 بازی مقتدرانه در صدر جدول قرار دارد از ساعت 18:45 در کمپ نو و با قضاوت کارلوس گرانده به مصاف لوانته رده شانزدهمی می‌رود. عملکرد شاگردان والورده تا اینجا فوق العاده بوده است. کاتالان‌ها در آخرین بازی خود پیش از شروع سال جدید در سانتیاگو برنابئو دست به کار بزرگی زدند و توانستند در یک بازی تحسین برانگیز دار دسته رونالدو و شهرمادرید را به آتش بکشند و نه تنهاجایگاه شان را بر مسند قدرت اسپانیا تثبیت کنند بلکه به دشمن دیرینه خود بفهمانند که هنوز هم آنها فرمانروای بی چون چرا ماتادورها هستند. شاگردان والورده از 6 بازی اخیرشان صاحب چهارپیروزی و 2 تساوی شده اند و این مسئله گویای فرم مناسب آبی و اناری پوشان است.

به ذهن کمتر کسی خطور می‌کرد بارسا بتواند پس از جدایی دردناک نیمار از این تیم در ابتدای فصل و شکست سنگین برابر شاگردان زیزو در سوپر جام اسپانیا به سرعت از بحران خارج شوند و حتی با اختلافی ۶ امتیازی نسبت به اتلتیکو مادرید و ۱۴ امتیازی نسبت به رئال مادرید در رتبه نخست جدول برسند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان والورده با استفاده از داشته‌هایش توانسته، بهترین نتیجه را برای آبی و اناری پوشان بدست بیاورد. این تیم آماده‌ترین تیم اسپانیا و یا شاید اروپا به شمار می‌رود. آن‌ها توانستند سال ۲۰۱۷ را رویایی در لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی به اتمام برسانند و مطمئنا در بازی امشب هم با توجه به پیروزی شب گذشته تشک سازان (اتلتیکومادرید) به دنبال بیشتر کردن اختلاف شان از ۶ به ۹ هستند تا در آینده با آسودگی بیشتری دیدارهایشان را برگزار کنند. در ضمن با توجه به فرمی که بارسلونا در آن قرار دارد و پیروزی پر گلی که در دیدار‌های گذشته برابر لوانته از آن خود کرده امشب هم بدون شک بازیکنان بارسلونا با آتش بازی و زدن گل‌های زیاد سال جدید را با پیروزی آغاز می‌کنند و هم هواداران را خندان راهی منازلشان می‌کنند. یکی از نکات مثبت این دیدار بازگشت عثمان دمبله به جمع بلوگرانا پس از مصدومیتی چند ماهه است. ساموئل اومتیتی و سرخیو بوسکتس در این بازی حضور ندارند. حضور پاکو آلکاسر هم قطعی نیست.

لوانته با کسب 18 امتیاز در رتبه شانزدهم قرار دارد.آنها در 6بازی اخیرشان یک برد،2شکست و 3تساوی بدست آورده اند و در فرم مناسبی قرار ندارند.با این وجود لوانته در خانه بارسلونا با انگیزه زیادی مقابل صدرنشین لالیگا حاضر می شود تا بتواند با خلق شگفتی و کسب 3امتیاز اوضاع نامناسبش را در لالیگا سر و سامان ببخشد.نبود ایوان لوپز،الکس آلگریا،انیس باردی،خوزه لوئیس مورالس و خوزه کامپانا باعث می شود تا کار برای شاگردان خوان مونیز سخت تر از گذشته شود.

در 6 تقابل اخیر 2 تیم،همواره پیروزی از آن کاتالان ها بوده است،به صورتی که بارسلونا 25 گل زده و تنها 3گل از حریف دریافت کرده است.

ترکیب احتمالی:

بارسلونا:تراشتگن،روبرتو،پیکه،فرمایلن،آلبا،ویدال،راکیتیچ،پائولینیو،اینیستا،سوارز و مسی.

لوانته:اویر،لونا،گاباکو،پوستیگا،لوپز،لرما،دوکوره،لوکیچ،لوپز،نانو و جیسون.

بیشتربدانیم:

*بارسلونا در 21 بازی از 24 بازی قبلی خود در لالیگا پیروز شده است.

*بارسلونا در 20 بازی قبلی خانگی خود در لالیگا حداقل 2 گل زده است.

*بارسلونا در 11 بازی قبلی خانگی خود مقابل لوانته پیروز شده است.

*بارسلونا در 4 بازی قبلی خانگی خود مقابل لوانته حداقل 4 گل زده است.

*لوانته در 19 بازی از 20 بازی قبلی خارج از خانه خود در لالیگا موفق به پیروزی نشده است.

*بارسلونا در 3 بازی قبلی خود در لالیگا موفق به کلین شیت شده است.

*لوانته در 3 بازی قبلی خارج از خانه خود در لالیگا موفق به کلین شیت شده است.

در آخرین بازی این هفته تیم رده سومی رئال مادرید در بالایدوس میهمان سلتاویگو است.شاگردان زیزو سال 2017 را با بردن پنج جام به اتمام رسانند اما با این جود نتوانستند در لالیگا و لیگ قهرمانان نتایج چندان مفیدی را بدست بیاورند.کهکشانی ها در حال حاضر با 31 امتیاز از 16بازی و اختلافی 14 امتیازی نسبت به کاتالان ها در رتبه چهارم قرار دارند.به گواه کارشناسان لغزش های متعددی تا به اینجای فصل نصیب شاگردان زیدان شده است.آنها در آخرین دیدارشان در لالیگا و در دیدار بزرگ ال کلاسیکو در یک بازی یک طرفه با نتیجه سنگین 3 بر صفر مغلوب شاگردان والورده شدند و امیدوارند بتوانند این بار نیز پیروزی مهمی در این دیدار خارج از خانه کسب کنند تا هر چه زودتر به روند خوبشان باز گردند و هم از کورس قهرمانی عقب  نمانند زیرا هر نتیجه ای به غیر از برد به منزله خداحافظی زودهنگام رئالی ها با جام قهرمانی در این فصل خواهد بود.زیدان با لشگری از مصدومان مواجه است به طوری که کریم بنزما،سرخیو راموس و دنیل کارواخال در این بازی نمی توانند کهکشانی ها را همراهی کنند.

سلتاویگو با کسب 21 امتیاز در رتبه یازدهم قرار دارد.شاگردان خوان کارلوس اونزوئه از 6بازی اخیرشان 2برد،3شکست و یک تساوی بدست آورده اند و در فرم چندان مساعدی به سر نمی برند و برای رهایی از این وضعیت فاجعه آمیز محتاج کسب پیروزی هستند.شاگردان اونزوئه امیدوارند با توجه به میزبانی و حمایت تماشاگران در جهنم بالایدوس و با استفاده از خلاقیت یاگو آسپاس به تیم حریف امان ندهند و با 3امتیاز زمین را ترک کنند.

در 6تقابل اخیر 2تیم چهار پیروزی سهم رئال بوده است.یک بازی به تساوی انجامیده و یک پیروزی هم نصیب سلتاویگو بوده است.19 گل سهم رئال و تنها هشت گل سهم سلتا در دیدارهای رودرو بوده است.باید دید روند شکست ناپذیری رئالی ها در بازی امشب هم حفظ می شود یا که اونزوئه ورق را به نفع شاگردانش بر خواهد گرداند.

ترکیب احتمالی:

هفته هجدهم لالیگا اسپانیا

بیشتر بدانیم:

*رئال مادرید در 15 بازی از 16 بازی قبلی خارج از خانه خود در لالیگا شکست نخورده است.

*رئال مادرید در 7 بازی از 8 بازی قبلی خود مقابل سلتاویگو حداقل 2 گل زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار