سرویس اطلاعاتی در فرانسه به کوتاهی در جلوگیری از قتل کشیش سالخورده به دست افراط گرایان داعشی و سپس تلاش برای مخفی نگاه داشتن اشتباهات خود متهم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از فرانس ۲۴: سرویس اطلاعاتی در فرانسه به کوتاهی در جلوگیری از قتل کشیش سالخورده به دست افراط گرایان داعشی و سپس تلاش برای مخفی نگاه داشتن اشتباهات خود متهم شد.

پس از افشاگری‌های پایگاه اطلاع رسانی مدیاپارت دادگاهی در فرانسه تحقیقاتی را آغاز کرده است. مدیاپارت فاش کرد، سرویس‌های اطلاعاتی در فرانسه قادر به جلوگیری از قتل ژاک اَمِل کشیش کلیسای سنت اتین دو روورای بوده اند. وی در تابستان سال ۲۰۱۶ کشته شد. بنا بر گزارش این پایگاه افشاگر، سرویس‌های اطلاعاتی خطای خود را پنهان کرده اند.

در این تحقیقات، سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه متهم اصلی است. عادل کِرمیش و عبدالمک عاملان قتل کشیش فرانسوی نزد سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه شناخته شده بوده اند. یکی از کارکنان اداره اطلاعات پلیس پاریس، به پیام‌های الکترونیکی عادل کرمیش در تلگرام دست یافته بود. وی در این پیام‌ها جای هیچ شکی باقی نگذاشته بود که قصد کشتن کشیش را دارد.

این مامور اطلاعاتی در خصوص قصد کرمیش هشدار داده و مقامات بالادستی خود را از وجود این پیام‌ها مطلع کرده بود. طبق روال می‌بایست نامه‌ای به «اداره کل امنیت داخلی» ارسال می‌شد، اما چنین اقدامی انجام نگرفته بود. این نامه می‌بایست پس از رویت مقامات بالادستی به ادارات امنیتی ذی ربط ارسال می‌شد.

اما به دلیل این که مسئولان اداره در تعطیلات به سر می‌بردند، نامه امضا نشد و هرگز به اداره مربوطه ارسال نشد. گزارشگر ادامه داد: اداره اطلاعات پلیس پاریس با صدور بیانیه‌ای از خود دفاع کرد. پلیس پاریس در دفاع از خود تاکید کرد که این نامه غیرفوری، برای تایید روال عادی را طی کرده است. اما مدیاپارت از تلاش سرویس‌های اطلاعاتی برای پنهان کردن این اشتباه به عنوان اتهامی دیگر یاد کرد.

چند ساعت پس از سوء قصد به کشیش، تاریخ نامه یاد شده جعل شد. یک مامور پلیس نیز تلاش مقامات برای پنهان کردن این اشتباه را فاش کرده است.

انتهای پیام/

ناتوانی سرویس اطلاعاتی فرانسه در جلوگیری از حمله تروریستی داعش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار