سرپرست شرکت آب‌منطقه‌ای همدان از بارش 59 میلیمتری برف و باران در استان همدان خبر داد و گفت: بارش‌ها 50 درصد کاهش داشته است.

بارش 59 میلیمتری برف و باران در همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور ستوده سرپرست شرکت آب‌منطقه‌ای همدان با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته و متوسط بلندمدت به ترتیب 119 و 124 میلیمتر بارندگی داشته‌ایم، تصریح کرد: بارش‌های امسال در مقایسه با سال گذشته 50 درصد و در مقاسیه با متوسط بلندمدت 52 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: سال آبی گذشته یک‌هزار و 966 میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی در بخش‌های مختلف استان همدان مصرف شده که بیشترین مصرف مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

ستوده افزود: از منابع آب زیرزمینی استان همدان یک‌هزار و 761 میلیون مترمکعب معادل 90 درصد در بخش کشاورزی، 146 میلیون مترمکعب معادل هفت درصد در بخش شرب و بهداشت و 59 میلیون مترمکعب معادل سه درصد در بخش صنعت مصرف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان همدان دارای 13 دشت است، عنوان کرد: از این تعداد هفت دشت مستقل و 6 دشت مشترک با سایر استان‌هاست.

انتهای پیام/ص.ف

کاهش 50 درصدی بارش در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.