معاون وزیر آموزش ‌و پرورش با اشاره به انتظارات خانواده ها از این نهاد آموزشی گفت: آموزش و پرورش با محدودیت منابع روبرو است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون وزیر آموزش ‌و پرورش شامگاه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه مسئله آموزش و پرورش موضوعی همگانی و بسیار سرنوشت ساز است افزود: همه دلسوزان باید نسبت به حل مسائل آموزش و پرورش احساس تکلیف کنند.

مجتبی زینی وند ادامه داد: وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است که با آموزش و پرورش در راستای اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی و عرصه خطیر تعلیم و تربیت همکاری کنند که قانون پیش بینی‌های لازم را در قالب فعالیت شورا‌های آموزش و پرورش انجام داده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: عمومی کردن مسائل آموزش و پرورش با بسیج تمام منابع و امکانات محلی و ملی برای ارتقای هدف‌ها و تحقق برنامه‌های جمهوری اسلامی بسیار ضروری است.

زینی وند تصریح کرد: تمام کسانی که صاحب اندیشه و فرهنگ هستند باید در کنار متولیان آموزش و پرورش وارد عرصه فعالیت شوند، چون دولت و مسوولان به تنهایی پاسخگویی همه مطالبات نیستند.

وی اظهار کرد: شورا‌های آموزش و پرورش باید در تمام استان‌ها برای جلب همکاری و مشارکت تمام فرهیختگان و دلسوزان برنامه ریزی‌های لازم را بر حسب نیاز و با جدیت انجام دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هر جامعه‌ای به فکر توسعه پایدار است سراغ آموزش و پرورش را می‌گیرد، چون نظام تعلیم و تربیت از چنان اهمیت و جایگاهی برخوردار است که شاخص اصلی موفقیت به شمار می‌رود.

زینی وند با بیان اینکه آموزش و پرورش یزد بخاطر برنامه‌های مختلف و قبولی دانش آموزان این استان در کنکور در سال‌های متوالی یک برند در کشور محسوب می‌شود بر تلاش بیشتر برای حفظ موقعیت کنونی تاکید کرد.

همچنین استاندار یزد گفت: خروجی نظام تعلیم و تربیت باید گسترش و ترویج اخلاق و معنویت در جامعه و بین نسل جوان باشد و برای تحقق آن همه عوامل بسیار نقش آفرین هستند.

محمود زمانی قمی افزود: اگر در جامعه‌ای از حریم‌ها و ارزش‌ها صیانت شود خیلی از آسیب‌ها در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز در آن جامعه کم می‌شود بنابراین آموزش و پرورش برای رسیدن به آن هدف‌های متعالی بکوشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ سپاس و قدردانی جزو فرهنگ اسلامی، ایرانی است از همگان تقاضا کرد تا در تعریف و تمجید‌ها همواره حد اعتدال را رعایت کنند و از افراط در آن بشدت خودداری نمایند.

استاندار یزد تصریح کرد: باید نظام تعلیم و تربیت به دانش آموزان یاد دهد که از همان ابتدای زندگی همواره به بزرگتر‌ها احترام بگذارند و مرز‌های تعریف و تمجید از دیگران را فراموش نکنند.

حدود ۲۴۰ هزار دانش آموز در یکهزار و ۹۰۰ باب مدرسه در استان یزد مشغول به تحصیل هستند که ۱۳ درصد از این تعداد در ۱۸۹ مدرسه غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

تعداد فرهنگیان استان یزد هم ۱۸ هزار نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/ص

معاون وزیر: مسائل آموزش و پرورش به دغدغه ملی تبدیل شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.