استاندار گیلان از سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومانی در حوزه‌ گردشگری دریایی گیلان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری، استاندار گیلان در نشست بررسی راهکارهای توسعه‌ گردشگری دریایی گیلان از سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومانی بخش خصوصی به منظور راه‌اندازی خطوط مسافری و گردشگری دریایی گیلان خبر داد.

 وی گردشگری را از جدی‌ترین اقدامات در توسعه‌ استان دانست و افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه‌ گردشگری بهترین بازگشت سرمایه را برای بخش خصوصی به همراه دارد.

 استاندار با بیان اینکه گیلان با دارا بودن ظرفیت بالای بنادر و نیز طبیعت بکر، شرایط توسعه‌ بخش گردشگری را دارد، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت موجود در بنادر انزلی، کاسپین و آستارا در گسترش گردشگری دریایی بسیار موثر است.

 سالاری با اشاره به اینکه زیرساخت‌های گیلان در این زمینه هیچ محدودیتی ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در دستگاه‌های اجرایی گیلان رویکرد حمایت محور از بخش گردشگری وجود دارد، باید با جدیت از این طرح حمایت شود.

 وی بر ضرورت استفاده از شرکت‌های گردشگری و خدمات مسافرتی در گسترش این بخش تأکید و تصریح کرد: اگر استفاده از امکانات موجود و جدیت دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر ترکیب شود قطعا نتیجه مطلوبی در حوزه‌ گردشگری حاصل می شود.

 استاندار گیلان با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار داخلی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌‌ گردشگری دریایی گفت: با سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومانی بخش خصوصی، خطوط مسافری و گردشگری دریایی گیلان راه‌اندازی می‌شود.

 سالاری با اشاره به اینکه در ابتدای این طرح برای بیش از 100 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی می‌شود، اظهار داشت: با توجه به هوای مطلوب و طبیعت زیبای گیلان قطعا استقبال مردمی بسیاری از این طرح نسبت به بنادر دیگر کشور خواهد شد.

 وی با بیان اینکه مردم گیلان تاکنون از دریا استفاده‌ مطلوبی نکرده‌اند، تصریح کرد: اگر بتوانیم گردشگری دریایی را گسترش دهیم تردیدی در جذب هموطنان و گردشگران خارجی وجود ندارد.

 

انتهای پیام/ع

 

راه اندازی گردشگری دریایی در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.