حسن زاده: رأی موقت جپاروف ۱۳ دی به باشگاه استقلال ابلاغ شد

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: رأی موقت جپاروف ۱۳ دی به باشگاه استقلال ابلاغ شد، نمی‌دانم چرا مسئولان باشگاه واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  اسماعیل حسن زاده، درباره محرومیت 30 روزه سرور جپاروف، هافبک ازبکستانی تیم فوتبال استقلال تهران در گفتگو با رادیو بیان کرد: پیش از اینکه به این موضوع بپردازم باید بگویم طبق بند 13 ماده 20 آئین نامه جدید انضباطی از 29 آذر سال جاری هیچ یک از اعضای کمیته انضباطی نمی توانند درباره پرونده هایی که در حال رسیدگی است اظهار نظر کنند و حتی پس از صدور رای هم در صورت لزوم تنها باید با سایت فدراسیون فوتبال صحبت کنند. ما هم باید به عنوان قاضی به این قانون که مورد تائید فیفا است احترام بگذاریم.

او ادامه داد: از 29 آذر با هیچ رسانه ای صحبت نکرده ام و پس از این تاریخ نخستین باری است که درباره پرونده ها صحبت می کنم. البته اگر سوالی درباره آئین نامه وجود دارد به آن پاسخ می دهم.

حسن زاده درباره اینکه چرا سرور جپاروف ابتدا محروم و سپس به کمیته انضباطی احضار شده است، بیان کرد: انتظار ندارم تمام خبرنگاران حقوقدان و یا اینکه از تمام قوانین مطلع باشند. افرادی که چنین موضعی دارند باید قوانین را بخوانند. صدور دستور موقت یک معنی و رسیدگی و صدور رای معنی دیگری دارد. هیچ وقت کسی پیش از پاسخگو بودن محکوم نمی شود. دستور موقت کمیته انضباطی نسبت به پرونده سرور جپاروف 13 دی به باشگاه استقلال ابلاغ شده است و نمی دانم به چه دلیل با توجه به صحبت های مطرح شده مسئولان این باشگاه به دستور موقت واکنش نشان داده اند.

او ادامه داد: بزرگ ترین ماموریت و رسالت روابط عمومی فدراسیون فوتبال اینست که با رسانه ها ارتباط داشته باشد تا هیچ سوالی بدون پاسخ نماند. مسئولان فدراسیون فوتبال هم قطعا در صورت لزوم پاسخگوی رسانه ها هستند. البته امیدوارم در روز پهلوانی تمام اهالی فوتبال رفتار پهلوانی داشته باشند و به قوانین احترام بگذارند. نبایست تیم های بزرگ و پرتماشاگر ما با استفاده از این اهرم تمام تصمیم های ارکان فدراسیون فوتبال را به چالش بکشند.

 3 باشگاه از هوادارانشان سوء استفاده می کنند

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درمورد واکنش این کمیته به حواشی اخیر روی سکوها و راهکارهای درنظر گرفته شده برای کنترل تماشاگران گفت: همیشه گفته ام مجازات به تنهایی نه در فوتبال بلکه در جامعه هم بازدارنده نیست، اما حقیقت تلخی که در فوتبال ایران وجود دارد و من قصد دارم پس از هفت سال حضور در فدراسیون برای نخستین بار آن را در یک رسانه رسمی اعلام کنم اینست که 3 یا 4 باشگاه ما از موضوع هوادار و تماشاگر سوء استفاده می کنند و آن ها را به عنوان یک ابزار ناپسند برای پیشبرد مقاصدشان در نظر می گیرند که این امر برای فوتبال ما بسیار خطرناک است.

سوء استفاده از هواداران، وضعیت فوتبالمان را بدتر می کند

حسن زاده تصریح کرد: تماشاگر از لحاظ کمی و کیفی برای فوتبال ایران و آسیا عنصری سازنده است و امتیازهای خوبی از این طریق کسب کرده ایم. بنابراین استفاده ابزاری از تماشاگران به هیچ وجه درست نیست. حتی یک باشگاه پس از فسخ قرارداد بازیکنش در سازمان لیگ از هواداران خود درخواست کرد برای اعتراض به این امر در مقابل سازمان لیگ تجمع کنند. اگر قرار باشد مسئولان باشگاه ها از این عنصر کارساز سوء استفاده کنند وضعیت بدتر می شود. بنابراین باید به قوانین احترام بگذاریم. هر تصمیمی هم قابل رسیدگی و اعتراض مجدد است. باید از کمیته تدوین مقررات هم برای تدوین آئین نامه جدید تشکر کنیم. خوشبختانه آئین نامه انضباطی خوبی در اختیار داریم که تمام کمبودها را پوشش داده است و امیدوارم با احترام به قانون شاهد پیشرفت فوتبال ایران باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۸ دی ۱۳۹۶
استقلال باید 3تا گل بزنه
-
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۸ دی ۱۳۹۶
استقلال سرور
-
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۷ دی ۱۳۹۶
استقلال سرور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۷ دی ۱۳۹۶
استقلال سرور
آخرین اخبار