کاهش ۸۰ درصدی بارش برف در مازندران

بارش برف امسال در مازندران ۸۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در جلسه حفاظت شورای منابع استان گفت: میزان بارش برف در استان پارسال ۴۵ سانتی بود که این میزان به ۷ سانتی متر امسال کاهش یافته است.

وی به کاهش ۱۱ درصدی میزان بارش باران نیز در مناطق دشت و کوهستانی اشاره کرد و افزود: میزان بارش باران در مدت زمان ۱۰ ساله از ۹۰۰ به ۸۰۰ میلی متر کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: بارندگی سه ماه پائیز امسال ۲۳ درصد کاهش یافت و این کاهش بارندگی در فصل تابستان آینده نگران کننده است و باید برای کم آبی فصل زراعی آینده چاره اندیشی شود.

رضوی به گرمای بی سابقه و وزش باد گرم فصل بهار در ارتفاعات مازندران اشاره کرد و افزود: امیدواریم با وقوع بارش در ماه‌های باقیمانده سال این کاهش بارندگی جبران شود.

یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران نیز گفت: یکی از اصلی‌ترین موضوعات استان را مدیریت منابع آبی دانست و گفت: توسعه زیرساخت‌های منابع آبی موجود، رونق بخش کشاورزی و گردشگری استان را بدنبال خواهد داشت.

وی از کاهش ۴۵ درصدی آبدهی برخی از رودخانه، ۶۰ درصدی مخازن سد‌ها و کاهش ۶۵ درصد آبدهی چشمه‌ها اشاره کرد و افزود: میزان آبدهی ۹ هزار چشمه در استان اندازه گیری شده است.

انتهای پیام/آ

کاهش بارش باران و برف در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار