دبیر اجرایی سومین دو سالانه منطقه ای شعر کردی منال از ارسال 700 اثر به این جشنواره در دوره سوم برگزاری آن خبر داد.

برگزاری دوره سوم جشنواره شعر کردی منال در ایوان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام ;علی صحرایی دبیر اجرایی سومین دو سالانه منطقه ای شعر کردی منال گفت: این آثار از 120 شاعر استان های غربی کشور شامل آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، خوزستان و ایلام ارسال شده است.

وی ادامه داد: داوری آثار توسط رضا موزونی از کرمانشاه، عبدالرحمن فهیمی از کردستان، فریدون میراحمدی از جوانرود و میثم خورانی از ایوان انجام شده که در مجموع 10 اثر به عنوان برتر و 10 اثر نیز شایسته تقدیر انتخاب شدند.

دبیر اجرایی سومین دو سالانه منطقه ای شعر کردی منال تقویت زبان مادری، توجه شاعران به گویش های بومی، محلی و آشنایی با فرهنگ مناطق مختلف کشور را از اهداف برپایی این جشنواره برشمرد.

صحرایی گفت: اختتامیه جشنواره 20 دی ماه به مدت 2 روز در سالن ارشاد ایوان با اجرای برنامه های غبارروبی و کاشت نهال در مزار شهدای گمنام، شعرخوانی شاعران برگزیده، شعرخوانی کودکان، اجرای موسیقی کودک، میان پرده نمایشی، کلیپی از نشاط کودکان زلزله زده کرمانشاه و کارگاه نقد و بررسی شعر کردی کودک برگزار می شود.

وی افزود، این جشنواره به همت معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، اداره کل فرهنگ و ارشاد ایلام، فرمانداری و ارشاد و انجمن شعر و ادب ایوان و موسسه فرهنگی، هنری ایوان بیمن برگزار می شود.

انتهای پیام/با

جشنواره شعرکردی  منال درایوان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.