اجرای طرح ساماندهی آب های سطحی در بافت فرسوده

مدیر آب و فاضلاب شهر کرمانشاه از اجرای طرح جمع آوری فاضلاب و آب‌های سطحی در محدوده خیابان شریعتی خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مهدی رشیدپور مدیر آب و فاضلاب شهر کرمانشاه جمع‌آوری فاضلاب بافت فرسوده را یکی از مهمترین چالش‌ها و مشکلات در سطح شهر کرمانشاه دانست و گفت: جمع‌آوری فاضلاب این مناطق بدلیل بافت شهری و قدیمی و همچنین موقعیت توپوگرافی خاص مقداری دشوار است.

وی اظهار کرد: گاهی در فصل بارندگی ورود آب‌های سطحی به داخل کانال‌های فاضلاب باعث گرفتگی این کانال‌ها و بازگشت آب به برخی منازل مردم می‌شد.

مدیر آب و فاضلاب شهرکرمانشاه جمع آوری آب‌های سطحی را از اختیارات شهرداری‌ها دانست و افزود: تداخل آب‌های سطحی و روان آب‌ها با کانال‌های فاضلاب هر دو دستگاه خدمات رسان را درگیر این مشکل کرده بود.

رشیدپور با اشاره به برگزاری جلسات متعددی در این خصوص، خاطرنشان کرد: درنهایت تصمیم براین شد تا پروژه به صورت مشترک توسط هر دو بخش طراحی، تامین اعتبار و اجرا شود و شرکت آب و فاضلاب بعنوان مجری طرح از طریق پیمانکاری پروژه را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه مطالعات اولیه این پروژه از سال 1394 صورت گرفته بود، تاکید کرد: در نهایت آذرماه امسال عملیات اجرایی این طرح آغاز شد.

به گفته این مسئول، کارحفاری و لوله گذاری آغاز شده و در روز به دلیل مشکلات ترافیکی در یک لاین و در شب در هر دو لاین کار انجام می‌شود.

رشیدپور زمان اجرای طرح جمع آوری فاضلاب را حدود سه ماه پیش بینی کرد و افزود: طول این پروژه حدود 800 متر است که تاکنون 200 متر آن انجام شده است.

انتهای پیام/ز



اجرای طرح جمع آوری فاضلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.