عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش قیمت تمام شده در صنعت حمل و نقل ریلی، مانع از ورود بخش خصوصی به این صنعت شده است.

افزایش ده درصدی جابه جایی مسافر تا پایان برنامه ششم / حمل و نقل ریلی برای بخش خصوصی توجیح اقتصادی نداردمجید کیان‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قیمت تمام شده در صنعت حمل و نقل ریلی نسبت به جاده ای بیشتر است، اظهار کرد: افزایش قیمت تمام شده در صنعت حمل و نقل ریلی مانع از ورود بخش خصوصی به این صنعت شده است.

وی افزود: میزان جابه جایی بار در صنعت حمل و نقل ریلی حدود 10 درصد و در بخش جابه جایی مسافران به 5 درصد رسیده است و باید تلاش کنیم تا پایان برنامه ششم میزان جابه جایی بار را به 30 درصد و مسافر را به 10 درصد افزایش دهیم.

کیان پور تصریح کرد: باید زیرساخت‌های لازم را در بخش حمل و نقل ریلی برای حضور بخش خصوصی فراهم کنیم و بتوانیم با برنامه ریزی‌های گسترده، تمام مسیرهای منتهی به مرزهای خارجی کشور را فراهم کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: همچنین باید بتوانیم با برنامه ریزی‌های دقیق شبکه حمل و نقل ریلی را در مسیرهای منتهی به اروپا و آسیا تکمیل کنیم.

کیان‌پور در خاتمه تاکید کرد: با ورود بخش خصوصی به این صنعت؛ نه تنها صنعت سبز حمل و نقل گسترش می‌یابد، بلکه می‌توانیم زمینه اشتغال برای جوانان فراهم کنیم.

انتهای پیام /

افزایش 10 درصدی جابه جایی بار در صنعت حمل و نقل ریلی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار