رئیس اداره کمیته امداد منطقه یک بروجرد خبر داد

تحقق ۳۰۰ درصدی تعهد اشتغال کمیته امداد بروجرد

رئیس اداره کمیته امداد منطقه یک بروجرد گفت: میزان تعهد اشتغالزایی کمیته امداد بروجرد در سال جاری تاکنون تحقق ۳۰۰ درصدی به خود دیده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی معظمی گودرزی صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان گفت: میزان تعهد اشتغال کمیته امداد بروجرد در سال جاری ۸۶ فقره است.

وی عنوان کرد: این در حالی است که تاکنون ۱۸۶ فقره تسهیلات اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) بروجرد پرداخت شده است.

رئیس اداره کمیته امداد منطقه یک بروجرد با اشاره به تحقق ۳۳۰ درصدی تعهد اشتغال این نهاد در سال ۹۵ خاطر نشان کرد: در صورت همکاری بانک‎ها این ظرفیت وجود دارد که تا پایان سال میزان تعهد اشتغالزایی کمیته امداد بروجرد تا ۴۰۰ درصد افزایش یابد.

معظمی گودرزی تاکید کرد: میزان پرداخت تسهیلات بانکی اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ۵ تا ۲۰ میلیون تومان است، البته برخی مددجویان در موارد خاص می‎توانند که تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی را نیز از محل منابع داخلی این نهاد دریافت کنند.

وی همکاری برخی بانک‎ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را خوب ارزیابی و اضافه کرد: بانک‎های مسکن و ملی همکاری خوبی در این زمینه دارند.

این مسئول سهم بانوان تحت پوشش کمیته امداد بروجرد در دریافت تسهیلات اشتغالزایی را حدود ۸۰ درصد خواند و ادامه داد: تسهیلات پرداختی در ایجاد شغل‎های مختلفی مانند مشاغل خانگی، خدماتی، امور کشاورزی و دامداری صرف می‎شوند.

معظمی گودرزی در ادامه به مشکل مددجویان در تامین وثایق بانکی اشاره و اظهار کرد: کمتر از ۵۰ درصد این افراد می‎توانند، وثایق و ضمانت‎های بانکی مورد نیاز برای دریافت تسهیلات را تامین کنند.

وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان این نهاد تا سقف ۱۵ میلیون تومان به یک ضامن معتبر و بیش از این مبلغ به دو ضامن نیاز دارد، در صورتیکه مددجویان قادر به تامین ضمانت‎های مورد نیاز نباشند، افراد جدیدی جایگزین آن‎ها می‎شوند.

رئیس اداره کمیته امداد منطقه یک بروجرد با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به خانواده‎های مددجویان دارای چند نفر بیکار افزود: همچنین در صورتیکه مددجو قادر به دریافت تسهیلات نباشد، به کارفرمایان آن‎ها ۵ فقره تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی پرداخت می‎شود.

معظمی تاکید کرد: از سویی کمیته امداد بیمه کامل یک سال اول و ۵۰ درصد بیمه سال دوم کارگران مددجو را به کارفرمایان آن‎ها می‎پردازد.

انتهای پیام/د

پرداخت ۱۸۶ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد بروجرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.