میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتوگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اظهارنظر اخیر معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تغییر نام وزارت آموزش و پرورش به وزارت تربیت رسمی و عمومی، اظهار کرد: وقتی که برنامهای برای اجرا وجود نداشته باشد، طبیعی است که کارها هم به جای آنکه مبتنی بر یافتههای علمی باشد، بر اساس بافتههای بیحاصل ذهنی انجام میشود.
وی با اشاره به برخی از مشکلات و دغدغههایی که باید سرلوحه وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد، گفت: به جای تغییر عنوان وزارت آموزش و پرورش، باید به مطالبات فرهنگیان توجه شود که شب و روز دنبال رسیدن به حقوقشان هستند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات با تاکید بر ضرورت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات این بخش، تنوع مدارس است که منجر به مشکلات عدیده و نارضایتیهای زیادی بین مردم شده است.
میرزاده با بیان اینکه مشکل وزارت آموزش و پرورش با تغییر نام حل نمیشود، خاطرنشان کرد: بجای تغییر نام وزارتخانه که ابتداییترین کار ممکن است، بهتر است مسئولان ذیربط به فکر کارهای برجای مانده این وزارتخانه باشند.
انتهای پیام/
مگه خونشون از سایر کارکنان که ساعت کارشون خیلی بیشتر و از این تعطیلی ها هم ندارند و مسئولیت بیشتری دارند...رنگین تره
خواهشا درک کنید درکتون می کنیم
در هر هدفی عواملی هستند که نقش ویژه وحیاتی دارند واین عوامل عبارتند از 1-علاقه
2-انگیزه 3-بار مالی یا همان نقدینگی
که مورد سوم همان بار مالی یا همان نقدینگی در صورت نقص می تواند انگیزه را از بین ببرد
ومشکل کشور ما هم همان نداشتن بار مالی در آموزش وپرورش هست که باعث می شود انگیزه در آن تهی شود.
حال راه چاره چیست؟
1-یا تزریق نقدینگی مورد نیاز آموزش وپرورش
2-ودر صورت نداشتن نقدینگی لازم وبا توجه به توان مالی طبقه بندی آموزش در سطوح مختلف جامعه با اولویت قرار دادن استعدادها وهوش دانش آموزان وترویج آموزشگاه های غیر دولتی
نوشتن شرح دروس در کتاب به گونه ای که برای یاد گیری به معلم نیاز نباشد .کم کردن ساعت های تدریس و تعطیلی موردی بیشتر مخصوصا در زمان سردی هوا و آلودگی هوا به گونه ای که دانش آموزان و مردم احساس آزادی کنند و راحت باشند .طراحی سایت برای آموزش رایگان دانش آموزان .
امتحانات اینترنتی و تستی . سوالات سراسری .کم کردن خرج و حقوق پرداختی مدارس . کم کردن کتابهای درسی به طوری که دانش آموز به میل خود و بدون امتحان به تحقیق و مطالعه بپردازد . دادن جایزه به مخترعین مدارس .مدیریت مرکزی و کشوری به طوری که مدیران و معلمان محلی فقط اجرا کننده باشند و از فشار بر دانش آموزان کاسته شود تا دانش آموز بتواند به میل خود تحقیق جانبی داشته باشد .کنار گذاشتن متر برای متر کردن دانش آموزان و معلمان !