فدراسیون کونگ‌فو و هنر‌های رزمی؛

ساماندهی ۵۳ هزار ورزشکار رشته ورزشی کونگ فو در کشور

دبیر فدراسیون کونگ‌فو و هنر‌های رزمی گفت: ۵۳ هزار ورزشکار سازمان یافته رشته ورزشی کنگ‌فو در سطح کشور فعالیت دارند.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  عزت‌الله ابراهیمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنگ فوی استان لرستان ظرفیت بسیار خوبی دارد و در چند روز گذشته در مسابقات جهانی سه نفر از بانوان هیئت استان توانستند مقام نخست را کسب کنند و در مسابقات آسیایی نیز آقای طرحانی در وزن منفی ۸۳ کیلوگرم توانست مقام نخست مسابقات آسیایی را در فدراسیون تو آی به دست آورد.

وی افزود: در حوزه کمک به هیئت‌های ورزشی، ابلاغ وزارتی است که باید از کل اعتبارات فدراسیون ۱۵ درصد به هیئت‌های استان تعلق بگیرد، در سنوات گذشته این اتفاق نمی‌افتاد، ولی از زمان حضور دکتر حیدری در هیئت‌رئیسه تصویب شد و هر سه ماه کمک‌های مالی را به هیئت‌های استانی داریم.

دبیر فدراسیون کونگ‌فو و هنر‌های رزمی گفت: اگرچه این کمک‌های محدود به دلیل اعتبارات محدودی است که فدراسیون پرداخت می‌کند، سعی شده کمک‌ها را موردی به استان‌هایی که خودشان پیگیری کار هستند، اعتباراتی را هم از اداره کل و هم از طریق کمک‌های مردمی می‌گیرند بدهیم.

وی بیان کرد: در حوزه استان لرستان فدراسیون به هیئت کمک کرده و هیئت استان در حد مقدورات به هیئت‌های شهرستانی کمک می‌کند، اما جدیداً خانه کنگ فو در اختیار هیئت قرارگرفته که هم رئیس هیئت و هم مدیرکل ورزش و جوانان استان نامه‌نگاری کنند که در صدر هیئت‌رئیسه فدراسیون مطرح کنیم تا با همکاری و موافقت هیئت‌رئیسه بتوانیم کمک‌هایی را داشته باشیم.

ابراهیمی گفت: در بحث اعزام‌ها، تیم‌های منتخب سبک‌ها تحت پوشش ما هستند که در قالب شورای برون‌مرزی مجوز می‌گیریم و اعزام می‌شوند، در این سبک که خود بازکن هزینه را پرداخت می‌کند این امر در چهارچوب اعتبارات توافق وزارت ورزش وجود ندارد که بتوانیم کمک کنیم، اما کسانی که عضو تیم ملی فدراسیون اعزام می‌شوند همه را به شکل رایگان اعزام می‌کنیم و در این زمینه همیشه کمک کردیم و بازهم کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره به سازمان‌دهی ۵۳ هزار ورزشکار رشته کنگ فو در کشور گفت: در شش‌ماهه نخست امسال ۳۷۰ نفر ورزشکار در این رشته ورزشی در لرستان سازمان‌دهی شده که در سال‌های گذشته زیر ۶۰۰ نفر بوده است که از تلاش‌های خوب هیئت در استان تقدیر می‌شود.

دبیر فدراسیون کونگ‌فو و هنر‌های رزمی گفت: در بحث برگزاری دوره‌های مربی‌گری، داوری و مباحث آموزشی فدراسیون سه سال متوالی از رتبه یک فدراسیون تا رتبه سه را به دست آورده است.

وی بیان کرد: سیکلی برای این کار در نظر است به‌طوری‌که سایت را باز می‌کنیم و مجوز به استان می‌دهیم تا ثبت‌نام کنند و مدارک مربوطه را در سایت برای ما ارسال کنند، اگر زمانی مدرک این افراد گیر می‌شود قطعاً به خاطر نواقص مدارک است، اما در بحث آموزشی زمانی که آموزش را فراگرفته و امتحان می‌دهند قطعاً تا ۳۰ الی ۴۵ روز حکم را دریافت می‌کند.

ابراهیمی اظهار داشت: بخشی از فدراسیون‌ها، فدراسیون خاص المپیک هستند که اعتبارات زیادی دارند، این فدراسیون‌ها در حد ۵۰ درصد کمک‌ها رادارند، ولی علی رقم اینکه هیئت فدراسیون همگانی و در حوزه معاونت همگانی هستیم و اعتبارات ما محدود است، اما در تمام مسابقاتی که میزبانی می‌شود ۵۰ درصد اعتبارات را خودمان پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: ورزشکاران را از زمان خروج از منزل تا زمانی که به منزل برمی‌گردند بیمه می‌کنیم، آنچه انجام می‌دهیم بخش اعظمی از این حمایت مالی از مسابقات است.

انتهای پیام/د

۵۳ هزار ورزشکار رشته ورزشی کونگ فو در کشور ساماندهی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.