معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: بیش از ۶ هزار تن پنبه از کشاورزان خریداری شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خرید تضمینی وش پنبه از ابتدای فصل برداشت پنبه در استان فارس توسط تشکل‌های بخش کشاورزی سازمان تعاون روستایی آغاز شده است و تا آخر دی ماه ادامه دارد.

کردی پور معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان فارس اظهار کرد: با آغاز طرح خرید تضمینی پنبه و برداشت این محصول، بیش از ۶ هزار تن پنبه از کشاورزان خریداری شده و پیش بینی می‌شود خرید تضمینی پنبه به حدود ۱۲ هزار تن افزایش یابد.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۱ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان و تحویل دهندگان پنبه از طریق سامانه خرید و فروش ساتراپ و توسط بانک عامل پرداخت شده است.

معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان فارس بیان کرد: هدف از خرید تضمینی پنبه حمایت از دست رنج کشاورزان و کاهش دخالت دلالان در قیمـــت پنبه است که این امر موجب افزایش رضایت پنبه کاران و رفع واسطه‌ها و جلوگیری از نوسانات قیمت این محصول در بازار شده است.

کردی پور بیان کرد: پنبه در شهرستان‌های زرین دشت، لارستان، داراب و فسا کشت می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان فارس با بیان اینکه امسال قیمت خرید هر کیلو پنبه از کشاورز، متوسط ۳۲۰۰ تومان تعیین شده که پارسال این قیمت ۲۹۵۰ تومان بود، اضافه کرد: در استان فارس بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی زیر کشت پنبه رفته و پیش بینی می‌شود بیش از ۴۰ هزار تن محصول برداشت شود.

انتهای پیام/ن

خریداری پنبه از کشاوزران استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.