محمد علیخانی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود پارلمان محلی ( شورای شهر ) اما پارلمان ملی ( مجلس ) به مسئله طرح ترافیک تهران ورود کرده، گفت: مجلس طبق قانون اساسی حق دارد در همه امور اظهارنظر کرده و قانون تصویب کند، اما باید ساز و کارهای قانونی رعایت شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه قانون ساز و کار این مسئله را مشخص کرده، بیان کرد: این طرح باید ابتدا در شورای عالی ترافیک تهران تصویب و سپس در شورای شهر نرخگذاری شود.
وی افزود: اگر شورا هیچ نرخی را مشخص نکند این طرح از بین میرود.
علیخانی با بیان اینکه شورا با کلیات طرح جدید موافق است، بیان کرد: ما روی جزئیات آن حرف داریم و پس از آن که طرح به شورا رسید جزئیات آن را بررسی میکنیم.
وی با تأکید بر اینکه طرح جدید ترافیک باید بازنگری شود و رانتهای موجود حذف شود، گفت: برخی مسئولان با گرفتن چند کارت شناور آن را در مناسبتهای خاص به اطرافیان خود هدیه میدادند که یکی از اهداف این طرح، حذف رانت ها است زیرا بیشتر مردم از این امتیاز محروم بودند و فقط افراد خاص میتوانستند از آن استفاده کنند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: هدف اصلی از این طرح این است که اولاً رانت حذف شود و با برقراری عدالت همه مردم بتوانند به طور مساوی از آن استفاده کنند.
انتهای پیام/