کره جنوبی اعلام کرد اگر لازم باشد به صورت موقت تحریم‌های کره شمال را برای شرکت کردن شهروندان این کشور در رقابت‌های المپیک زمستانی تعلیق می‌کند.

بررسی تعلیق تحریم‌های کره شمالی برای سهولت شرکت شهروندان این کشور در المپیک زمستانی 2018به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم‌پست، سئول  روز سه‌شنبه اعلام کرد اگر لازم باشد برای سهولت سفر شهروندان کره شمالی به کره جنوبی به منظور شرکت در رقابت‌های المپیک زمستانی 2018 ماه آینده، تحریم‌های پیونگ‌یانگ را موقتاً تعلیق می‌کند.

کره جنوبی به طور یکجانبه ورود چند مقام کره شمالی به این کشور را در واکنش به آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ ممنوع کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی در این باره اعلام کرد اگر لازم باشد سئول گام‌هایی را برای کمک به شهروندان کره شمالی برای سهولت در شرکتشان در رقابت‌های المپیک انجام دهد حتما آن را با کمک شورای امنیت ملل و دیگر کشورهای مربوطه بررسی می‌کند.

کره شمالی در این مذاکرات نادر در روز سه‌شنبه اعلام کرد هیئت‌هایی از مقامات عالی‌رتبه، ورزشکاران و تماشاگران را برای شرکت در مسابقات المپیک زمستانی کره جنوبی اعزام می‌کند.

انتهای پیام/

بررسی تعلیق موقت تحریم‌های کره شمالی

برچسب ها: کره شمالی ، کره جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار