رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در بزنگاه‌های حساس کشور خود را از آن ملت و سرباز کشور می‌دانست.

آیت‌الله هاشمی در مواقع حساس کشور خود را سرباز ملت می‌دانستبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در کنگره بزرگداشت اولین سالگرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از چهره‌های جاویدان در تمامی نهضت‌های رهایی‌بخش بوده و از ابتدای آن در کنار امام دیده و شناخته شد.

وی افزود: وی در نور فضیلت جویی و راه حق تمامی توان خود را به منصه ظهور رساند چرا که می‌دانست راه خدا امیدبخش بوده و درمان بخش است.

صالحی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درد توده‌های مردم را مانند رنج خود تلقی می‌کرد و عشق به ایران از امیرکبیر به وی میراث رسیده بود. او در طی دوران زندگی خود از روحانی‌بودنش استفاده شخصی نکرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: هاشمی‌رفسنجانی علی رغم دغدغه‌هایش آثار خوبی از خود به جای گذاشت که می‌توان به تفسیر قرآن و کتب تفسیر راهنمای وی اشاره کرد.

وی اذعان کرد: انتظار می‌رود پژوهشگران توجه لازم را به افق ترسیم شده توسط هاشمی رفسنجانی ابراز کرده و ادامه راه او را در اولویت قرار دهند.

صالحی بیان کرد: هاشمی به شأن خانواده بسیار توجه داشت و همسر وی همواره سنگ صبور ایشان بود که این مسئله برای هر سیاست‌مداری رشک برانگیز است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: او برای تمامی ملت‌ ایران پدری مهربان بود و در بزنگاه‌های حساس کشور خود را از آن ملت و سرباز کشور می‌دانست، همچنین هاشمی همواره در رکاب رهبر انقلاب بود.

وی اذعان کرد:‌ بنده از آ‌غاز تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران در جریان بسیاری از مسائل علمی بودم و هاشمی رفسنجانی از بزرگترین حامیان انرژی صلح آمیز هسته‌ای بود و وی این  حمایت را تا پایان عمرش ادامه داد.

صالحی تصریح کرد: مرحوم هاشمی درک عمیقی درباره معیارهای سنت و تجدد در الگوسازی برای تأمین منافع مالی داشت به همین دلیل توانست به موفقیت‌های گسترده‌ای دست پیدا کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: همگان بر میانه‌روی و عملگرا بودن مرحوم هاشمی رفسنجانی اتفاق نظر دارند و وی همواره بر پاکسازی و پرورش نیروهای مسلط به مسائل روز جهان تأکید داشت.

وی افزود: هاشمی رفسنجانی همواره با به کارگیری سیاست هوشمندانه به تقویت جبهه مقاومت فکر می‌کرد و بر ایجاد دوستی میان کشورهای همسایه تأکید داشت، او با هدف تحقق انقلاب اسلامی در فکر به وجود آوردن جبهه‌ای توانمند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار