استاندار سیستان و بلوچستان بر تبادل اطلاعات و پایبندی به مقررات بین المللی برای ایجاد امنیت پایدار در مرز و منطقه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،سید دانیال محبی استاندار در نشست با فرمانده مرزبانی کشور پاکستان با بیان مشترکات فراوان میان دو کشور، وجود مرز مشترک میان دو کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: توسعه اقتصادی، اجتماعی و افزایش ارتباطات و تأمین امنیت از ویژگی‌های همجواری دو کشور محسوب می‌شود که بایستی با تعامل بیشتر حداکثر بهره برداری از ظرفیت مرز حاصل شود.

دیدار فرمانده مرزبانی کشور پاکستان با استاندار سیستان و بلوچستان

وی با ذکر این مطلب که جمهوری اسلامی برای مبارزه با تروریسم و باند‌های شرارت و قاچاق مواد مخدر اقدامات زیادی در مرز انجام داده است و شهدای زیادی هم در این راه تقدیم کرده است، بر تبادل اطلاعات و پایبندی به مقررات بین المللی برای ایجاد امنیت پایدار در مرز و منطقه تأکید کرد و ادامه داد: با تلاش‌های جدی‌تر برای جلوگیری از شرارت‌ها می‌توان امنیت قابل قبول و پایداری در نقاط مرزی دو کشور ایجاد کرد.

نماینده‌ی عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت حفظ وحدت و انسجام اسلامی بین کشور‌های مسلمان، تصریح کرد: برخی شخصیت‌های پاکستانی مانند اقبال لاهوری تلاش‌های زیادی برای اتحاد و انسجام مسلمانان انجام داده اند و در پایتخت ایران هم خیابان‌ها و بزرگ راه‌های زیادی وجود دارد که به نام بزرگان کشور پاکستان از جمله محمدعلی جناح و اقبال لاهوری نامگذاری شده است که این نشان از قرابت و پیوند عمیق دینی و فرهنگی دو کشور است که باید موجب تقویت روابط بین دو کشور گردد.

محبی اظهار داشت: تقویت ارتباطات با کشور‌های همسایه یکی از برنامه‌های اصلی استان سیستان و بلوچستان است که در تلاش هستیم با برقراری خطوط پروازی بین شهر‌های مهم استان و کشور پاکستان و افزایش مراودات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، این روابط را تحکیم و توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: مهمترین و بهترین پیوند برای دو کشور مسلمان، نزدیک ساختن بیش از پیش قلوب مسلمانان است که ترفند‌ها و دسیسه‌های دشمنان را برای ایجاد جدایی و نفاق بین مسلمانان را نقش بر آب می‌کند.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی پاکستان هم در این دیدار گفت: مرز بین ایران و پاکستان، پیوند صلح و دوستی است که از گذشته وجود داشته است و ما بدنبال استمرار آن و رفع مشکلات در مرز هستیم.

سرلشکر طارق امان گفت: تبادل اطلاعات کاربردی برای مقابله با اشرار در دو سوی مرز بسیار مفید است و مرزبانی پاکستان نیز با استقرار نیرو‌های مرزبانی و انجام گشت‌های مختلف در برخی نواحی بدنبال تأمین امنیت در مرز است که با برنامه ریزی‌های انجام شده وضعیت امنیت مرز‌های پاکستان بیشتر می‌شود.

محمد رفیع سرکنسول پاکستان نیز در این دیدار گفت: در مدتی که به عنوان سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در زاهدان حضور دارم احساس آرامش بسیار خوبی دارم که این حاصل تعامل و روابط خوب مسئولین استان است.

گفتنی است در این دیدار سرهنگ عمر ستار فرمانده مرزبانی دالبندین پاکستان، سردار کمیلی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان و علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی و انتظامی استانداری نیز حضور داشتند.

استان سیستان و بلوچستان با ایالت بلوچستان پاکستان هم مرز است که مراودات و تبادلات بسیاری با یکدیگر در حوزه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دارند.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.