واحدهای گلخانه ای استان اردبیل به 45 واحد با تولید سالانه بیش از چهار هزار تن محصول توسعه می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد شهریار معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امروز در بازدید از واحدهای گلخانه ای شهرستان نمین افزود: این گلخانه ها در مجموع به مساحت 112 هزار و 554 متر مربع در استان در عرصه تولید فعال هستند که ضمن ایجاد اشتغال نقش موثری در بکارگیری نیروهای جوان تحصیل کرده، دارند.

وی عمده محصولات گلخانه ای استان را خیار و گوجه فرنگی دانست و گفت: 2 واحد گلخانه ای تولید گل شاخه رز هلندی نیز در شهرستان های اردبیل و خلخال با تولید 154 هزار و 500 شاخه گل رز هلندی در سال فعال شده اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: مجتمع گلخانه ای آنگوتلار گرمی مغان هم با 17 واحد فعال در سطح مفید 54 هزار مترمربع نیز سالانه حدود 18 هزار تن محصول خیار و گوجه فرنگی تولید می کند.

شهریار در زمینه حمایت از متقاضیان احداث واحدهای گلخانه ای نیز افزود: به متقاضیانی که خواهان احداث واحدهای گلخانه ای هستند از محل تسهیلات یارانه دار و نیز از محل اشتغال فراگیر حمایت های لازم مالی می شود.

وی گفت: متقاضیان با شرکت در کلاس های آموزشی و اخذ گواهینامه و بدست آوردن مهارت های لازم در زمینه پرورش محصولات گلخانه ای فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

 

انتهای پیام/ع

تولید گل شاخه رز هلندی در شهرستان های اردبیل و خلخال


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.