افتتاح موسسه آموزش عالی رشدیه تبریز

همزمان با برپایی اولین همایش مهندسی پیام مذاکره در تالار پروفسور محسن هشترودی موسسه آموزشی عالی رشدیه تبریز افتتاح شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مهدی صحت خواه رئیس موسسه آموزش عالی رشدیه تبریز در  مراسم همایش مهندسی پیام مذاکره در تالار پروفسور محسن هشترودی گفت:برای بزرگداشت یاد و خاطره ریاضی دادن جهانی آذربایجانی و اهمیت دادن به علم و دانش بویژه علوم پایه و علوم ریاضی نام اولین تالار احداث شده موسسه آموزش عالی رشدیه تبریز، پروفسور محسن هشترودی نامگذاری کرده ایم.

وی گفت : پرفسور هشترودی علاوه بر اینکه ریاضی دان برجسته جهانی بودو با ناسا همکاری می نمود ، مدتی نیز در دهه سی ریاست دانشگاه تبریز بعنوان دومین دانشگاه با سابقه ایران ،‌را عهده دار بود .

صحت خواه افزود تالار زنده یاد پرفسور محسن هشترود 200 متر مساحت و گنجایش 150 نفر را دارد و برای تجهیز آن یک میلیارد و پانصد میلیون ریال هزینه صرف شده است .

به گفته صحت خواه موسسه آموزش عالی رشدیه تبریز با مجوز رسمی وزارت علوم ،‌تحقیقات و فنا وری از سال 1387 فعالیت آموزشی خود را شروع کرده و در حال حاضر حدود 1600 دانشجو در دوره های مختلف آموزشی کاردانی ، کارشناسی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد در 24 رشته و مقطع تحصیلی که اغلب رشته های فنی و مهندسی می باشد مشغول به تحصیل می باشند.

لازم به یاد آوری است که دانشجویان این موسسه از طریق کنکور سراسری و توسط سازمان سنجش آموزش کشوردر این موسسه پذیرفته می شوند و مدارک تحصیلی آنان مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری می باشد و تاکنون حدود 3000 نفر ار این موسسه فارغ التحصیل شده اند ،‌ساختمان آموزشی جدید موسسه با مساحت حدود 5300 متر مربع در 5 طبقه که در نوع خود در بین موسسات آموزشی استان بی نظیر است در مهر ماه سال جاری 1396-1397 مورد بهره برداری قرار گرفته و طرح و معماری آن در مسابقه نمای بومی شهر جهانی توسط شهرداری کلان شهر تبریز در سال 96 برگزار شد بود مقام دوم را کسب نموده است.

امکانات موجود آن از قبیل ، کارگاه ها ، سایت ها ، کلاسهای آموزشی ،‌کتابخانه ، تالار اجتماعات ، نماز خانه و ... فضایی بسیار مناسبی را برای آموزش بوجود آورده است. مسئولین این موسسه امیدوارند که بتوانند در فضای مناسب ایجاد شده ، قدم های مثبتی را برای آموزش بهتر و توانمندی هر چه بیشتر دانشجویان میهن اسلامی بردارند.

 

انتهای پیام/ش

موسسه آموزش عالی رشدیه تبریزافتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.