استاندار قزوین بر ایجاد تنوع و شناسایی بازار‌های جدید برای توسعه صادرات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در دیدار با اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان قزوین افزود: بازار صادرات استان نباید به چند کشور، چون عراق و افغانستان محدود بماند بنابراین باید با دقت بازار‌های جدید را شناسایی کرده و مشتریان خارجی خود را برای صادرات کالا‌های تولیدی خود افزایش دهیم.

زاهدی افزود: باید در حوزه‌های اقتصادی از جمله صادرات متناسب با ظرفیت‌ها و ویژگی‌های استان برنامه ریزی کرد.

وی همچنین گفت: اتاق بازرگانی در زمینه صادرات باید هدف گذاری‌های سالانه را با واقع بینی مشخص و بر اساس آن عمل کند.

استاندار اضافه کرد : قزوین از استان‌های دارای طرح آمایش است که بر اساس آن می‌توان استراتژی صنعتی و صادراتی خود را مشخص کرد.

زاهدی با اشاره به ظرفیت شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت برای حل مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان، گفت: در این نشست‌ها معمولا به طرح و بیان مشکلات رخ داده پرداخته و کمتر به مسایل زیربنایی و زیرساختی اشاره می‌شود که این ضعف باید برطرف شود.

زاهدی همچنین با بیان اینکه باید موشکافانه به مسایل و مشکلات بخش خصوصی ورود پیدا کنیم، گفت: ملاک ارزیابی‌های خود از یک حوزه را نباید تنها در عدد و رقم سنجش کنیم بلکه باید در این خصوص شاخص‌های مختلفی را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهیم.

استانداردر ادامه اقدام اتاق بازرگانی قزوین برای کمک به ایده‌ها و استارت آپ (کسب و کار‌های نو) را کار ارزشمندی دانست و گفت: این عمل برای شناسایی و تجاری سازی ایده‌های برتر باید تداوم یابد.

استاندار قزوین گفت: واحد‌های تولیدی استان اکنون به جایی رسیده اند که طرح‌های توسعه‌ای اجرا و مهم‌تر آن که قزوین دیگر باید در سطح خوشه‌های صنعتی کار کند.

وی افزود: مشکل تولید ما فقط سرمایه در گردش نیست بلکه نوسازی و بروزرسانی فناوری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان هم در این نشست گفت: اتاق بازرگانی استان آمادگی دارد تا نظرات کارشناسی خود را در حوزه صنعت و صادرات به مدیران استان ارائه کند.

کشاورز قاسمی اضافه کرد: اتاق بازرگانی استان، سیاست توسعه تشکل‌ها را با جدیت دنبال می‌کند و در همین زمینه به تازگی تشکل دیگری با عنوان انجمن معادن را راه اندازی کرده است.

وی افزود: اتاق بازرگانی طرح استارت اپ‌ها را نیز آغاز کرده است تا با عنوان یک حامی برای صاحبان ایده‌های برتر، سرمایه گذاران بتوانند ایده‌های نوین و مناسب را تجاری سازی کنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان ، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی را نیز یکی دیگراز برنامه‌های مناسب دولت اعلام کرد که اتاق بازرگانی حتی پیش از تصویب آن با جدیت به دنبالش بوده است.

انتهای پیام/

دیدار استاندار قزوین با اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.