مدیرکل بنادر و دریانوردی؛

تخفیف ۷۵ درصدی در انبارداری کانتینر‌های وارداتی از مزایای بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تخفیف ۷۵ درصدی در انبارداری کانتینر‌های وارداتی یکی از مزایای مهم فعالیت در بندر چابهار واقع در جنوب استان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، بهروز آقایی  مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: چابهار دروازه ورودی کریدور بین المللی شمال - جنوب و محور توسعه شرق کشور است که در این بندر شاهد نبود انتظار نوبت کشتی به نسبت سایر بنادر کشور هستیم.

آقایی ادامه داد: بندر چابهار دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا و پذیرش بار تا ۱۵ میلیون تن است.

وی افزود: این بندر مزایای زیادی برای جذب کالا و حضور سرمایه گذاران در نظر گرفته که از جمله آن تخفیف ۳۰ درصدی در تمام ردیف‌های حقوق و عوارض بندری وارد بر کشتی‌های کانتینری، تخفیف ۸۵ درصدی در انبارداری کانتینر‌های صادراتی، تخفیف حداقل ۳۰ درصدی در هزینه‌های تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور است.

وی با بیان اینکه چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور دارای فاصله نزدیک با کشور‌های آسیای میانه و افغانستان است، خاطرنشان کرد: تخفیف ۳۰ درصدی در هزینه باربری و انبارداری وارد بر کالا‌های غیر کانتینری نسبت به سایر بنادر کشور در این بندر اعمال می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان جذب بار و حضور کشتی‌های بزرگ را از برنامه‌های مهم اجرایی در بندر چابهار عنوان کرد و گفت: برای تکمیل و افتتاح مرحله نخست بندر شهید بهشتی چابهار بیش از یک میلیارد دلار هزینه شده است.

آقایی ادامه داد: چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس از نظر راهبرد ملی در مواقع جنگ و بحران‌های منطقه مجزا و نقطه‌ای کلیدی برای تنفس اقتصادی بازرگانی خارجی کشور و ضمانتی برای گردش کار صنایع و فعالیت‌های اقتصادی آن محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن چابهار در یک خلیج موقعیت بندری ایده آلی را برای توسعه فیزیکی آینده به آن می‌دهد که بسیاری از بنادر دنیا دارای این حسن نیستند.

شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال ۱۳۹۵ با جمعیت ۲۸۳ هزار و ۲۰۴ نفر و ۴۸ هزار و ۱۴۷ خانوار از شمال به شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.

انتهای پیام/ع

چابهار  محور توسعه شرق کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار