از سال 95 تاکنون؛

کاهش کد رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از کاهش کد رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی از سال 95 تاکنون در 3 مرحله خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدحسین امید، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان داشت: تعداد کد رشته های دانشگاه علمی کاربردی از سال 95 تاکنون از 16 هزار کد رشته به 8 هزار کد رشته کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: روند حذف کد رشته‌های دیگر نیز همچنان ادامه دارد و هر رشته‌ای بدون متقاضی بود آن را حذف می کنیم.

امید با بیان اینکه سال 94 تعداد مراکز علمی کاربردی سطح کشور یک هزار و 70 مرکز بود اذعان داشت: در سال 96 تنها 830 مرکز علمی کاربردی پذیرش دانشجو داشتند و در 240 مرکز دیگر به خاطر نبود کیفیت آموزشی دانشجو پذیرش نشد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در ادامه افزود: برنامه داریم تا پایان امسال مراکز علمی کاربردی را در سطح کشور به سطح یک و 2 تقسیم بندی شوند تا کسانی که علاقه مند به تحصیل در این مراکز هستند بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند.

وی اظهار کرد: امسال از میان دانش آموختگان مراکز علمی کاربردی 12 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد موفق به قبولی شدند و بسیاری از آن ها در دانشگاه‌های تهران و علامه مشغول به تحصیل هستند که این موضوع قابل قبول بودن سطح این مراکز را می‌رساند.

محمدحسین امید گفت: از استاندار خوزستان می‌خواهیم نیاز و بازار کار این استان را به ما معرفی کند تا بلافاصله اقدام به ایجاد مراکزی در این حوزه ها داشته باشیم.

وی بیان کرد: قصد داریم در سال آینده مراکز برون مرزی هم داشته باشیم و از خارج از کشور دانشجو پذیرش کنیم که برای شروع منطقه آزاد اروند پیش قدم شده است.

انتهای پیام/گ

کد رشته های دانشگاه علمی کاربردی کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار