ثبت سالانه 72 میلیون تردد در جاده های استان اردبیل

مدير کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبيل گفت: 72 ميليون تردد سالانه در جاده‌های استان اردبيل به ثبت می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدير کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبيل در جلسه کميسيون ايمنی راه‌ها با بيان اينکه 12 درصد اين ترددها با وسيله نقليه سنگين و مابقی نيز با خودروهای سبک و نيمه ‌سنگين در جاده‌های مواصلاتی استان اردبيل انجام می‌‌شود افزود: به ازای هر 100 کيلومتر در کشور 22 کيلومتر بزرگراه و آزاد راه وجود دارد که اين ميانگين در استان اردبيل 9 درصد و از نوع بزرگراه است.

وی حفظ و نگهداری راه‌ها را وظيفه اصلی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبيل عنوان کرد و گفت: نصب حفاظ در تاسيسات آبی به ويژه کانال‌های استان وظيفه شرکت آب منطقه ای است ولی ما در حد بضاعت و توان خود سعی کرديم تا در برخی از محورهايی که منتهی به کانال بوده حفاظ نصب کنيم.

مدير کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبيل کشته شدن 21 نفر را بر اثر سقوط به کانال هنگام رانندگی اسباب تاسف دانست و افزود: ما از مهرماه سال گذشته با تحويل گرفتن حوزه حفظ و نگهداری راه‌ها سعی کرديم تا در حد وسع و توانمان در انجام وظايف کوشا باشيم که به دنبال شناسايی 105 نقطه حادثه‌خيز در محورهای مواصلاتی استان نسبت به اصلاح و ترميم آنها به ويژه نصب حفاظ در پيرامون کانال‌ها اقدامات جدی انجام شد.
رحمتی از ايمن‌سازی مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بين راهی نظير گنج پدر خبر داد و گفت: با اصلاح رمپ‌های ورودی و خروجی و همچنين ايمن‌سازی در اين مجتمع‌ها سعی شده است تا بهره‌برداری از اين امکانات ايجاد شده انجام شود.

وی به راه‌اندازی اولين پارکينگ خودروهای سنگين در روزهای گذشته برای انتقال ماشين‌آلات سنگين از کوچه‌ها و معابر شهر اشاره کرد و گفت: ما از احداث پارکينگ‌های جديد با کمک بخش خصوصی و سرمايه گذاران در اين باب حمايت و استقبال می کنيم.

انتهای پیام/ح

شناسایی 105 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.