استاندار كردستان گفت: شفاف‌سازی در بدنه شهرداری‌ها در مورد هزینه درآمدها یک نیاز ضروری است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان صبح امروز در همایش شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای استان کردستان، گفت: یکی از مشکلات اصلی استان کردستان که طی این مدت بارها تکرار شده است، حقوق معوق کارگران شهرداری‌ها است.

وی افزود: باید این موضوع روشن شود که چرا کارگران شهرداری‌ها ۴ تا ۵ ماه حقوق نگیرد.

مرادنیا تاکید کرد: پرداخت حقوق کارگران شهرداری‌ها باید در اولویت این دستگاه قرار گیرد و این قشر از جامعه نباید مورد غفلت واقع شوند.

استاندار کردستان بر ایجاد میز خدمت به صورت واقعی در سطح ادارات به عنوان یک نیاز تاکید کرد و اذعان داشت: میز خدمت باید در شهرداری‌ها هم ایجاد شود تا مردم سرگردانی نشود.

مرادنیا، شفاف‌سازی در بدنه شهرداری‌ها در مورد هزینه درآمدها را یک نیاز ضروری عنوان کرد و افزود: این کار موجب افزایش اعتماد مردم و مشارکت بیش از پیش آنها در برنامه‌های شهرداری‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم به دلیل مشکلات فاصله بین شهرداری‌ها و دستگاه‌های ادارای شکل بگیرد، گفت: نشست‌هایی برای احصا و رفع این مشکلات باید برگزار شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: شهرداری ها باید از بهترین وکلا استفاده کنند تا حقوق مردم پایمال نشود نباید پرونده ها را به افرادی بدهیم که نتواند به خوبی از حقوق مردم دفاع کنند.

وی در مورد طلب شهرداری ها از دستگاه های اجرایی در سطح استان نیز گفت: مطالبات شهرداری ها به دستگاه ها اعلام شده است و از دستگاه ها خواسته شده در کوتاه ترین زمان در این زمینه اقدام کنند.

مراد نیا اضافه کرد: اولین مطالبه شهرداری را استانداری استان پرداخت می کند تا این موضوع در بین سایر دستگاه ها در سطح شهرستان ها گسترش پیدا کند.

وی به حجم بالای نیروی انسانی در بدنه شهرداری گریزی زد و گفت: شهرداری ها باید با چابک سازی بستر خدمت رسانی بهتر را به شهروندان فراهم سازند.

مرادنیا اذعان داشت: در زمینه مناسب سازی به عنوان یکی از مهمترین مباحث در استان باید بیش از پیش تلاش شود تا شاهد ارتقای سطح ایمنی ساختمان ها و محیط شهری باشیم.

وی با بیان اینکه مسئولین در مقابل همه چیز مسئول هستند، گفت: مسوولان در برابر هر اتفاقی که در استان بیفتد بر اساس شرح وظایفی که به او محول شده مسوول است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: باید با جدیت با مسائل روبه رو و بستر رفع مشکلات را بدون هیچ تعارفی فراهم سازیم.

ایجاد اتاق فکر در مجموعه شورا و شهرداری

بهمن مرادنیا استاندار کردستان ،خواستار ایجاد اتاق فکر در مجموعه شورا و شهرداری مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: آینده نگری برای شهرها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: فکرها نباید فقط به امروز و فردا خلاصه شود باید اندیشه هایی کارآمد برای 50 سال آینده باشد تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

مراد نیا توجه به بازآفرینی، بافت های فرسوده را مورد تاکید قرار داد و گفت: در سطح شهرستان ها باید در این راستا به صورت ویژه اقدام شود و با برنامه ریزی درست بستر ارتقا و مناسب سازی این مناطق فراهم شود.

استاندار كردستان گفت: ماموران شهرداری نباید با مردم برخورد فیزیکی داشته باشند بلکه باید با کسانی که خلاف قانون عمل می‌کنند، به صورت قانونی باشد.

انتهای پیام/د م ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.