به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رضایی دبیر شورای هماهنگی بانکهای استان در نشست مشترک مدیران روابط عمومی دستگاههای زیرمجموعه وزرات امور اقتصادی و دارایی و بانکهای استان این پرسش را طرح کرد که در مورد پیگیری و ارایه اطلاعات درست از این خبر کدام روابط عمومی اقدام و اطلاع رسانی بروز کرد و اخبار صحیح به رسانهها و مردم ارایه کرد تا رسانه ملی این خبر نادرست را در رادیو اعلام نکند.
رضایی افزود: بعد از برجام که به زودی سالگرد آن در پیش است، کدام یک از روابط عمومیها در باره فعالیتهای سیستم بانکی در استان و گشایشهای ارزی اطلاع رسانی انجام داد، که امسال چه فعالیتهای ارزی در یزد انجام شده و میشود.
سرپرست شعب بانک ملی استان یزد در ادامه با بیان اینکه این استان کمترین متقاضی پشت بانک برای دریافت وام ازدواج را در کشور دارد، گفت: در این خصوص بانکها تلاش زیادی کردند، اما باز هم اطلاع رسانی از این فعالیتها مطلوب نبود.
رضایی همچنین با بیان اینکه یزد از استانهای فعال در استفاده از امکانات رونق تولید است، گفت: این استان توانست جایگاه هفتم کشور را در ارائه تسهیلات رونق تولید کسب کند که اطلاع رسانی در این موارد میتوانست به جامعه آرامش منتقل کند.
وی خاطرنشان کرد: سود سپرده در دولت تدبیر و امید از ۲۶ درصد به ۱۸ درصد رسید و در این استان، پرداخت تسهیلات بالاتر از ۱۸ درصد سود واقعی اصلا نداریم، پرداخت وام روستایی و عشایری در استان آغاز شده است، باید روابط عمومیها به صورت جدی در این حوزهها اطلاع رسانی مناسب را انجام دهند.
این مقام مسئول با تأکید بر لزوم بهره گیری از فضای مجازی افزود: باید روابط عمومی شبکههای بانکی برنامهای مدون برای اطلاع رسانی منظم در استفاده از فضای مجازی ارائه کنند.
وی تصریح کرد: بنا بر اعلام رئیس کل بانک مرکزی، ۷۵ درصد اقتصاد کشور با حمایت سیستم بانکی مدیریت میشود، ولی اطلاع رسانی مناسبی در این خصوص انجام نمیشود.
دبیر شورای هماهنگی بانکهای استان یزد خاطرنشان کرد: در این شرایط روابط عمومیها باید در ارایه اطلاعات به جامعه بیشتر تلاش کنند و با بروز کردن اطلاعات خود، نگاه حرفهای به این بخش داشته باشند.
همچنین رئیس شورای هماهنگی روابط عمومیها و سرپرست اداره روابط عمومی استانداری یزد گفت: دومین سالگرد برجام پیش روست و روابط عمومی دستگاههای اقتصادی و بانکها میتواند در این خصوص برنامه جدی ارائه کنند.
داوود پاک طینت، افزود: روابط عمومیها با ایجاد موج اطلاع رسانی در این ایام زمینه اطلاع رسانی شفاف به مردم را از فعالیتهای اقتصادی و بانکی استان بعد از برجام فراهم کنند.
انتهای پیام/ ا