فردی که با انتشار مطالب کذب و غیراخلاقی در یکی از نرم افزار‌های پیام رسان علیه زنی، سبب سلب آسایش او شده بود، توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا مازندران دستگیر شد.

سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائی، مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های پیام رسان اجتماعی با ایجاد صفحه‌ ای به نام و شماره همراه بنده با قرار دادن تصاویر خصوصی موجبات سلب آسایش بنده را فراهم کرده، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در ادامه با هماهنگی قضائی پس از شناسایی متهم این فرد را احضار کردند که متهم در تحقیقات و بازجویی‌ های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی اظهار داشت به علت طلبکاری که از شاکیه داشته اقدام به این عمل مجرمانه کرده است.

سرهنگ محمدنژاد گفت: طبق ماده ۱۶ قانون جرایم رایانه‌ ای، مرتکبان این قبیل جرائم به عنوان یکی از مصادیق هتک حیثیت به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شوند.

رئیس پلیس فتا مازندران افزود: سرانجام با تکمیل تحقیقات، پرونده متشکله به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ م

دستگیری کلاهبردار فضای مجازی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.