باغداران مرکبات گیلان در حال برداشت و ذخیره سازی مرکبات شب عید هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حبیب جهانساز، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت مرکبات در این استان از اواخر پاییز گفت: پیش بینی می شود باغداران تا پایان امسال با 15 درصد افزایش نسبت به پارسال، بیش از 140 هزار تن مرکبات برداشت کنند.

وی علت افزایش تولید مرکبات را در گیلان اصلاح باغات از طریق کشت نهال های پا کوتاه و پرمحصول، هرس به موقع و اجرای طرح آبیاری تحت فشار اعلام و تصریح کرد: دولت برای جوان سازی باغات مرکبات به کمک کشاورزان آمده و به ازای هر نهال اصلاح شده مبلغ 2 هزار تومان یارانه پرداخت می کند.

تیمور رنگیدن، مدیر تعاون روستایی گیلان نیز با اشاره به اینکه جوان سازی باغات و افزایش تولید، منجر به خودکفایی این استان در تامین مرکبات مورد نیاز شب عید شده است، گفت: تعاون روستایی سومین سالی است که پرتقال شب عید گیلانیان را از باغداران استان خریداری و ذخیره می کند.

وی با بیان اینکه پیش از این پرتقال شب عید گیلان از مازندران خریداری می شد، افزود: 700 تن پرتقال به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون تومان تاکنون از باغداران گیلانی خریداری و ذخیره سازی شده است.

مدیر تعاون روستایی گیلان تصریح کرد: بر اساس پیگیری های صورت گرفته قرار است استان های مرکزی و زنجان نیز بخشی از پرتقال مورد نیاز شب عید را از باغداران گیلانی خریداری کنند.

گیلان با دارا بودن 11 هزار هکتار باغ مرکبات پس از مازندران، فارس، هرمزگان و کرمان پنجمین استان تولید کننده انواع مرکبات در کشور است.

شهرستان های شرق گیلان نظیر رودسر، لنگرود و املش از مهمترین مناطق تولید مرکبات در استان است.

 

انتهای پیام/ع

 

 برداشت و ذخیره سازی مرکبات در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.