مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان گفت: حدود 82 میلیون تردد انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین طی 9 ماهه امسال در محورهای مجهز به تردد شمار سطح این استان به ثبت رسیدکه در مقایسه با مدت مشابه پارسال 12 درصد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خداداد مقبلی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار داشت: بیشترین تردد در شهریور ماه 96 با حدود 9 میلیون و 700 هزار تردد و کمترین تردد در خردادماه امسال با حدود 7 میلیون 500 هزار به ثبت رسید.

 مقبلی افزود: میانگین ساعتی تردد در محورهای استان 169 تردد ثبت شد و میانگین سرعت نقلیه حدود 80 کیلومتر و بیشترین تخلفات رانندگی، سرعت غیرمجاز گزارش شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین ترددها به ترتیب در محورهای باغین، کرمان، سیرجان، شهربابک، ماهان، جیرفت، انار و یزد ثبت شده است.

مقبلی به علت افزایش 12 درصدی تردد در 9 ماهه اول امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و یادآور شد: يكي از دلايل این رشد،  ترسالی و بارش های زمستان 95 می باشد که باعث سرسبزی نقاط ییلاقی و افزایش سفرهای درون استانی شده است.

وی رشد اقتصادی را به عنوان یکی دیگر از علل افزایش تردد دانست و گفت: افزایش تردد وسایل نقلیه سنگین باربری و مسافربری، یکی از نشانه های رشد اقتصادی محسوب مي شود كه نتيجه افزايش حمل و نقل کالا و مسافر است.

مقبلی تجهیز راه های استان کرمان را به دستگاه های تردد شمار حائز اهمیت خواند و افزود: استفاده از آمارهای اخذ شده از دستگاه های تردد شمار، اولویت ها را از جمله، "اصلاح محورها، ظرفیت سنجی راه ها با توجه به تعیین ظرفیت موجود راه ها،  توسعه راه ها، تعیین ساعات اجرای تردد و اختصاص گشت راهداری و پلیس راه و اجرای طرح های ترافیکی" مشخص کرد.

انتهای پیام/ب

تردد در جاده های برون شهری استان کرمان 12 درصد رشد داشته است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار