فرماندار خاتم با اشاره به اینکه اجرا نشدن قانون امهال وام‌های بخش کشاورزی موجب نگرانی کشاورزان شده گفت: با پیگیری فرمانداری و مدیریت بحران استانداری یزد، مکاتبات متعددی با سازمان مدیریت بحران کشور در این زمینه انجام شده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فرجام فاضلی فرماندار خاتم درباره آخرین وضعیت امهال وام‌های بخش کشاورزی گفت: در سفری که اوایل سال جاری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به این شهرستان داشت بیان کرد که مجلس تصویب کرده سود و دیر کرد وام‌های کشاورزان خسارت دیده دربخش کشاورزی بخشیده و برای بازپرداخت اصل وام نیز سه سال مهلت داده شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در حالی به تصویب مجلس رسیده که هنوز از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل جهت اجرا ابلاغ نشده و کشاورزان نیز همچنان منتظر هستند.

فاضلی افزود: پیگیری‌های زیادی از سوی استانداری، فرمانداری شهرستان، نماینده مجلس و مسئولین جهاد کشاورزی صورت گرفته است و در این زمینه نیز جلساتی با روسای شعب بانک‌های کشاورزی و نمایندگان کشاورزان برگزار شده و تمامی مسائل و مشکلات نیز مطرح گردیده است.

فرماندار خاتم گفت: در حال حاضر منتظر پاسخ هستیم و به محض ورود خاتم به لیست شهرستان‌هایی که دچار خشکسالی هستند کارگروه مربوطه تشکیل و اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

فاضلی در پایان از کشاورزان خواست سعه صدر داشته باشند و کار را به مسئولان بسپارند تا پیگیر مطالبات آنان باشند.

خاتم در بخش محصول باغبانی با ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت و ۵۰ هزار تن محصول و ۲۱ درصد تولید، جایگاه نخست این استان را داراست و در محصول گلخانه‌ای با سطح زیر کشت ۳۲ هکتار جایگاه پنجم را در اختیار دارد.


انتهای پیام/ ا

ورود شهرستان خاتم به لیست شهرستانهای دچار خشکسالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.