سرانه تولید پسماند در استان اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در کارگاه آموزشی روش‌های اصولی و فنی مدیریت پسماند در اردبیل اظهار داشت: در راستای مدیریت و ساماندهی پسماند جلسات مدیریت پسماند استان هر سه ماه یک بار در استان و نیز در شهرستان‌ها تشکیل و مشکلات در این حوزه بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه سرانه تولید پسماند در استان اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است، اظهار کرد: باتلاش و همت بخش خصوصی  مرکز بی‌خطر سازی پسماندهای پزشکی در اردبیل راه‌اندازی شده که اقدام به بی‌خطرسازی پسماندهای درمانی و بهداشتی می‌کند و نیز عملیات بی خطرسازی پسماندهای عفونی نیز در تمامی بیمارستان‌های استان انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل  با اشاره به ارتباط تنگاتنگ و مستقیم شیوه دفع زباله با سلامت و بهداشت مردم و لزوم دفع زباله‌ها به شکل صحیح و اصولی بیان کرد:‌ براساس قانون مدیریت پسماند مدیریت اجرایی تمام پسماندها در شهرها و روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و در خارج از حوزه و وظایف شهرداری‌ها و ‌دهیاری‌ها به عهده بخشداری‌ها بوده که انتظار می‌رود در این زمینه متولیان امر تلاش و اهتمام جدی داشته باشند.

خداپرست از اتمام مطالعه طرح جامع مدیریت پسماند شهرهای مشگین‌شهر و خلخال خبر داد و گفت: در زمینه تدوین طرح جامع مدیریت پسماند در شهرهای اردبیل، گرمی و پارس‌آباد نیز پیگیری‌ها و اقدامات لازم انجام می‌شود تا بتوانیم با تدوین این طرح‌ها زمینه را برای مدیریت اصولی و بهداشتی پسماند در استان فراهم آوریم.

وی از انجام مکان‌یابی برای محل‌های دفن زباله در شهرهای خلخال، پارس‌آباد، نیر و گرمی خبر داد و افزود:‌ دفع پسماندهای کشاورزی از موارد مهم بوده که در این راستا اقداماتی نظیر تشکیل کلاس‌های آموزشی و ترویجی، برگزاری کمیته پسماند کشاورزی و نظارت بر جمع‌آوری پسماندهای ویژه کشاورزی انجام می‌شود.

وی با اشاره به برخوردهای قانونی با متخلفان در حوزه دفن پسماندهای کشاورزی تصریح کرد: امسال  81 پرونده برای عاملان آتش زدن ضایعات کشاورزی در استان تشکیل شده و 47 نفر متخلف نیز که اقدام به  دفع غیراصولی نایلون‌های مورد استفاده در کشت جالیزی در شهرستان‌های پار‌س‌آباد و بیله‌سوار کرده بودند نیز شناسایی شدند.

 

انتهای پیام/ع

تدوین طرح جامع مدیریت پسماند در شهرهای اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.