میزان بارش‌ها در سطح شهرستان مشگین شهر نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، میرعلی رحیمی‌زاد فرماندار شهرستان مشگین‌شهر صبح امروز در سمینار آموزشی مدیریت و کاهش مخاطرات سیلاب در امور منابع آب مشگین‌شهر اظهار داشت:‌ متاسفانه وضعیت منابع آبی در منطقه مناسب و مطلوب نبوده که باید در راستای بهبود این وضعیت اقدامات و برنامه‌رزی‌های لازم انجام شود.

وی با تاکید بر برخورد جدی و قاطع با دخل و تصرفات احتمالی صورت گرفته در بستر و حریم رودخانه‌ها تصریح کرد: حفاظت و صیانت از منابع آبی امری مهم و ضروری بوده که باید همگان در این راستا تلاش و اهتمام جدی داشته باشند تا بتوانیم از این طریق زمینه‌ساز بهبود وضعیت منابع آبی در شهرستان شویم.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به میزان بارش‌ها در سطح شهرستان و کاهش آن نسبت به سال گذشته بیان کرد: با توجه به بحران شدید منابع آبی به ویژه در رابطه با موضوع رودخانه‌ها باید برخورد قاطع امور آب و دستگاه قضا با متصرفان بستر و حریم رودخانه‌ها در شهرستان تشدید شود.

رحیمی‌زاد در مورد اهمیت اجرای طرح‌های سازه‌ای و جلوگیری از دخل و تصرفات در بستر و حریم رودخانه‌ها در مقابله با سیلاب و حفظ پوشش گیاهی منطقه گفت: در زمینه چگونگی مقابله با سیلاب و نحوه اصلاح و ساخت سازه‌ها در مقابله با این مساله باید آموزش‌های لازم به مجریان این طرح‌ها و متولیان امر در شهرستان ارائه شود.

 

انتهای پیام/ع

وضعیت منابع آبی شهرستان مشگین‌شهر مطلوب نیست

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.