تصاویر باورنکردنی ناسا از سیاره مریخ "صخره‌های یخی زیرسطحی" را نشان می‌دهد که می‌توانند منابع آب نامحدود برای اکتشافات آینده را تامین کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مشاهده یخچال‌های زیرسطحی در مریخ، می‌تواند یک تحول بزرگ باشد که به تامین منابع آب نامحدود برای اولین مسافران سیاره سرخ(مریخ) منجر شود.این تصاویر نکات جدیدی را درباره مقدار آب در دسترس در مریخ و مکان آن نشان می‌دهند.

محققان گفتند که هشت یخچال طبیعی که عمق بعضی از آنها چند فوت(یک متر) زیر سطح و برخی دیگر 100 متر یا بیشتر است، دچار فرسایش شده‌اند.

محققان با بررسی داده‌های "مدارگرد شناسایی مریخ"((MRO که در سال 2005 پرتاب شد، می‌گویند که این صخره‌های زیرزمینی "تقریبا یخ خالص" هستند.

این یخ‌ها حاوی نوارها و تنوع رنگ هستند که نشان می‌دهد آنها به صورت لایه به لایه شکل گرفته‌اند، شاید به این دلیل که برف در طول زمان انباشته شده و منجر به تشکیل صفحات یخ شده است.

این گزارش که در مجله علمی آمریکا منتشر شده، می‌گوید، اگرچه مدتهاست که مشخص شده در مریخ یخ وجود دارد، درک بهتر از عمق و مکان آن می‌تواند برای اکتشافات آینده انسانی در این سیاره سرنوشت ساز باشد.

تصاویر باورنکردنی ناسا از یخچال‌های زیرزمینی سیاره سرخ

"شین بایرن"(Shane Byrne) یکی از نویسندگان گزارش امروز از آزمایشگاه قمری و سیاره‌ای دانشگاه آریزونا، توسان گفت: انسانها هر جا که بروند به آب نیاز دارند و حمل آن با خود بسیار دشوار است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

کشف یخچال‌های زیرزمینی در مریخ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار