دادستان عمومی وانقلاب کرمان گفت: 80درصد جرائم وگرفتاری های مردم ریشه در مسائل اقتصادی دارد.

ریشه 80درصد جرائم مسائل اقتصادی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، دادخدا سالاری در نشست با گرفتاران بانکی بخش تولید با بیان اینکه ریشه وقوع ۸۰ درصد جرائم، مسائل اقتصادی است گفت: برای کم کردن چرخه جرم در استان، راهی به جز رونق تولید، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم نداریم.


وی بستر حرکت بانک‌ها را موجب تحت فشار قرار گرفتن تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی دانست و اظهار کرد: بخش صنعت در کشور ما پشتیبان و حامی ندارد و به تولیدکننده به عنوان یک فرد سوداگر و تضییع کننده اموال بیت المال نگاه می‌شود.

سالاری با بیان اینکه اقتصاد کشور ضعف ساختاری و بنیادی دارد و تکلیف ما در عرصه اقتصاد نامشخص است به طرح چند سئوال در این رابطه پرداخت و افزود: در کشور ما دولت حاکم است یا تاجر؟ دولت حامی فعالان اقتصادی است یا رقیب و دشمن آنها؟ بانک‌ها برای سوادگری و جلب منفعت بیشتر ویادر حمایت از عرصه تولید و اشتغال فعالیت می‌کنند .

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه در جامعه ما گاهی سازمان‌های حاکمیتی با وجود برخی قوانین به جای گره گشایی گره ایجاد می‌کنند گفت: سازمان‌های عمومی در خدمت فعالان اقتصادی هستند یا مانع حرکت آنها؟ ابزار حاکمیتی تسهیل کننده امور فعالان اقتصادی است ویا بازدانده آنهاست؟

وی اظهار کرد: تولیدکننده به عنوان قوه محرکه جامعه، بی دفاع و بی پناه است و حامی ندارد و از سوی دیگر هیچ حقی برای فعالان اقتصادی در نظر گرفته نشده است.

سالاری به ضعف موجود در ابزار‌های حاکمیتی اشاره و تصریح کرد: در کل کشور جهتگیری همه ابزار‌های حاکمیتی از جمله نیرو‌های نظارتی، سازمانی و حتی قضات به بهانه تضییع نشدن اموال بیت المال، در راستای حمایت از بانک هاست.

انتهای پیام/ح

مسائل اقتصادی ،منشا80درصد جرائم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار