کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان چایپاره با حضور اعضای کارگروه در سالن جلسات فرمانداری  این شهرستان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  اصغری رئیس کارگروه سلامت شهرستان چایپاره  روند اجرای پروژه ها و ساخت و سازهای عمرانی حوزه سلامت را  در مساحت بیش از 4 هزار مترمربع زمین و با درصد بالای پیشرفت در خصوص تجهیز و رفع مشکلات و کمبودهای مختلف بخش بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت:  برای رفع مشکلات سلامتی مردم و شهرستان باید همه با هم تلاش کنیم و مساعدت همه ادارات بخصوص اعضای کارگروه هر کدام در حد توان جهت ارائه خدمات صادقانه به مردم شهرستان لازم و ضروری است.

وی در خصوص آمار خودکشی در چایپاره نیز گفت: باید در خصوص بهبود شاخص کاهش میزان خودکشی و پیشگیری از این معضل و دیگر آسیب های اجتماعی در شهرستان نیز با همکاری ادارات ذیربط و دست اندرکار بیش از پیش تلاش کنیم.

رئیس کارگروه سلامت شهرستان چایپاره بر نظارت های لازم، دقیق و مستمر بر کلیه مراکز ارائه کننده خدمات عمومی بخصوص نظارت های بهداشتی این مراکز تأکید کرد.

 درستی مدیر شبکه بهداشت و درمان  چایپاره نیز گزارشی از روند پروژه های عمرانی، تجهیزات خریداری شده و عملکرد چند ماه اخیر بخش سلامت و روند اجرای مصوبات کارگروه قبلی شهرستان را ارائه داد.

در ادامه مهدی زاده معاون بهداشتی شبکه بهداشت  و درمان چایپاره نیز به ارائه گزارش و آمار اقدام به خودکشی و موارد فوتی ناشی از آن، میزان شیوع خودکشی در بین زنان و مردان در شهرستان چایپاره پرداخت و در خصوص علل خودکشی در گروه های مختلف سنی افراد از قبیل نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، راهکارهای پیشگیری از خودکشی و دیگر آسیب های اجتماعی و اقدامات شبکه بهداشت و درمان در این راستا مثل برنامه های مختلف آموزشی برای گروه های مختلف جمعیتی و تعداد آموزش ها مطالبی را بیان کرد.

در پایان  علیزاده مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت چایپاره نیز گزارشی از مشکلات بهداشتی کشتارگاه، کانال های فاضلاب شهرستان، دامداری ها و مشکلات بهداشتی مدارس و نانوایی ها و لزوم ساماندهی فروشندگان دوره گرد ارائه داد و ضمن تبادل نظر با ادارات مربوطه راهکارهای لازم ارائه و مصوبات جدیدی اتخاذ شد.

بیان سیاستهای باروری و اهمیت حفظ و تأمین سلامت مادران باردار در فصل سرما و بارندگی و شرایط بحران جهت هماهنگی و ارائه تمهیدات لازم در کارگروه در این خصوص بخش دیگری از مطالب مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/م

تشکیل کارگروه سلامت غذا در چایپاره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.