دکتر کامیار داهیم مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از تولید ۶۹۴ تن مرغ بدون آنتی بیوتیک طی ۹ ماهه سال ۹۶ در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ کامیار داهیم مدیر کل دامپزشکی  آذربایجان غربی گفت: طی  9 ماهه سال جاری   694 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان تولید شده است.

وی با اشاره به فعالیت 5 واحد فعال تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان به ظرفیت 290 هزار قطعه در هر دوره پرورشی تصریح کرد: این مرغ ها در شهرستان های مهاباد و نقده ارومیه تولید می شود.

داهیم هدف از تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک را ارتقاء  سطح  بهداشت عمومی مصرف کنندگان فراورده های خام دامی عنوان کرد و افزود : در تولید گوشت مرغ نیمچه گوشتی در سن 35 تا 42 روزه در واحدهای دارای پروانه بهره برداری بهداشتی که با نظارت شبکه های دامپزشکی به شیوه  صنعتی پرورش می یابند در طول دوره پرورشی از هیچ  نوع آنتی بیوتیکی  چه آشامیدنی ، تزریقی و یا دان مصرفی در این مرغ ها استفاده نمی شود.

داهیم گفت : امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 20درصد افزایش تولید در مرغ بدون آنتی بیوتیک را در آذربایجان غربی شاهد هستیم.

انتهای پیام/ح

تولید نزدیک به 700 تن گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک در آذربایجان غربی

برچسب ها: دامپزشکی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.