عضو شورای شهر تهران گفت: در کمیته سلامت کمیسیون محیط زیست و سلامت به صورت جدی پیگیر روند پیشگیری از اعتیاد هستیم‌.

کمیته سلامت پیگیر روند پیشگیری از اعتیاد است/ برای مقابله با اعتیاد کمبود قانون نداریمناهید خداکرمی‌ عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افزایش و تجمع معتادین‌ متجاهر‌ در منطقه فرحزاد‌ اظهار کرد: در کمیته سلامت کمیسیون محیط زیست و سلامت به صورت جدی پیگیر روند پیشگیری از اعتیاد هستیم‌.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تمام دنیا با مسئله اعتیاد روبرو‌ است، گفت: آنچه که مهم است، پیشگیری از تولید آسیب‌ است و ما پیگیر این موضوع هستیم تا دستگاه‌های ذی‌ربط را در قالب‌ مدیریت یکپارچه‌ شهری دور هم جمع کنیم‌ تا بتوانیم این معضل زشت را حل کنیم.

مسئول کمیته سلامت کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه طرحی را برای پیشگیری از شیوع اعتیاد آماده کرده‌ایم، اظهار کرد: آسیب‌های یک جامعه صرفاً ناشی از یک مسئله نیست‌ و حتماً مسائل مختلفی دست به دست هم می‌دهند تا یک فرد معتاد شود.

خداکرمی‌ با بیان اینکه مسائل گوناگونی‌ چون خانواده، آموزش و قوای سه گانه در این مسئله نقش دارند، اظهار کرد: ما برای مقابله با این موضوع کمبود قانون نداریم. آنچه که مهم است تلاش ما برای مدیریت یکپارچه‌ شهری در این حوزه است که تمام سازمان‌های ذی‌ربط اعم از آموزش و پرورش، شهرداری، ناجا، وزارت بهداشت و قوه قضاییه‌ بتوانند هماهنگ عمل کنند.

وی تصریح کرد: جلسات متعددی‌ را با فرمانداری و وزارت بهداشت و بهزیستی داشتیم تا بتوانیم یک رویکرد نوآورانه در حوزه مقابله با اعتیاد داشته باشیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه دستگیری معتادان و آزادسازی‌ آن‌ها چرخه‌ای است که نقش درمانگر ندارد، اظهار کرد: در مسئله جمع‌آوری معتادان فقط شهرداری مسئولیت ندارد، زیرا این پدیده چند بُعدی‌ است و بخشی از آن به نیروی انتظامی و بهزیستی برمی‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار