میرزایی گفت: علم انسانی در کنار سیاست‌گذاری قرار می‌گیرد و با هم معنا پیدا می‌کنند در علوم انسانی مسئولیت‌های اجتماعی مقدم بر تجاری‌شدن است.

ضرورت ورود علوم انسانی به حوزه سیاست‌گذاری کلان کشوربه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  میرزایی دبیر جشنواره فارابی در اختتامیه نهمین دوره از جشنواره فارابی که صبح امروز در سالن اجلاس سران کشور برگزار شد، با اشاره به اهمیت علوم انسانی گفت: علم انسانی در کنار سیاست‌گذاری قرار می‌گیرد و این 2 در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند در علوم انسانی مسئولیت‌های اجتماعی مقدم بر تجاری‌شدن است.

 دبیر جشنواره فارابی تصریح کرد: علوم انسانی به عنوان علمی نقاد، مهمترین خادم کشور است زیرا از طریق پیگیری‌های مداوم هر واقعه‌ای را قبل از وقوع رفع می‌کند و صدای حیاتی است که باید شنیده شود اما متاسفانه در کشور ما این صدا کمتر شنیده می‌شود و چالشی شدن این سرمایه عظیم کشور مهمترین مشکل است.

 وی با خاطر نشان کردن اهمیت تداوم قدردانی از برگزیدگان و برپایی این جشنواره بیان کرد: استمرار سازمان‌یافته این تقدیر‌ها و تاکید بر استقلال دانشگاهی سبب می‌شود تا رویداد‌هایی مانند این جشنواره اثر بخشی 2 چندانی داشته باشند.

 میرزایی خاطر نشان کرد: لزوم دوری از کمیت‌گرایی و حمایت از کیفی‌گرایی، توجه به جلوگیری از هدر رفت استعدادها و فرار مغز‌ها، اعتقاد به جوانان و استفاده از بانوان در زیرساخت کشور و سپردن امور مهم مدیریتی به آنها و الزام دستگاه‌های اجرایی به بهره‌گیری از دانش و برگزیدگان جشنواره‌های علمی از جمله اهداف مهمی است که کشور ما باید به دنبال آن باشد.

 دبیر جشنواره فارابی با خاطر نشان کردن اهمیت علوم انسانی در سیاست‌گذاری کشور یادآور شد: ورود علوم انسانی به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کشور سبب رشد و پیشرفت این حوزه می‌شود که البته در این خصوص به حمایت دولت نیاز است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار