نخستین محموله تجهیزات درمانی و آموزشی بیمارستان شهید جلیل یاسوج وارد این بیمارستان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال تجهیزات و امکانات پزشکی و درمانی برای این بیمارستان تخصیص یافته است.

غلام عباس سبز افزود: با توجه به رایزنی‌ها و مکاتبات انجام شده این رقم اعتبار برای خرید تجهیزات در قالب طرح تحول سلامت و توسط وزارت بهداشت تامین می‌شود.

وی بیان کرد: البته وزارت بهداشت در ابتدا مجموعه استانداری و دانشگاه علوم پزشکی استان را متعهد به تامین حدود ۸۰ میلیارد ریال از کل هزینه کرده بود که با رایزنی‌های انجام شده، تلاش نماینده مردم شهرستان بویراحمد در مجلس شورای اسلامی و اهتمام ویژه دولت تدبیرو امید این مهم در قالب طرح تحول سلامت به استان اختصاص یافت.

 سبز با بیان اینکه استاندار کهگیلویه وبویراحمد چندی پیش نیز در بازدید از این بیمارستان افتتاح رسمی و بهره داری آن را منوط به تهیه تجهیزات کامل آن اعلام کرد افزود: عملیات اجرایی بیمارستان ۲۹۶ تختخوابی یاسوج از سال ۸۵ آغاز شد و پس از ۱۲ سال این طرح هم اینک با پیشرفت کاری بیش از ۹۶ درصد آماده بهره برداری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه متولی ساخت فضای فیزیکی این طرح بزرگ بهداشتی و درمانی وزارت راه و شهرسازی است، گفت: این بیمارستان در ۸ طبقه ساخته شده و تاکنون افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: این بیمارستان از مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری در سال ۸۵ بوده که در زمینی به مساحت ۳ هکتار و بازیربنای ۲۵ هزار مترمربع در حال ساخت است.

وی ادامه داد: امکانات تخصصی و فوق تخصصی در این بیمارستان شامل رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه، CCU و ICU پیش بینی شده است.

مجموع تخت‌های موجود در بیمارستان‌های استان کهگیلویه وبویراحمد حدود ۹۸۰ تخت است که ۷۱۵ مورد از آن مربوط به بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی است.

انتهای پیام/غ

تجهیز بیمارستان شهید جلیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.