پیش بینی می‌شود در صورت رعایت همه روش‌های صحیح باغداری، سه هزار و ۵۰۰ تن کیوی در شهرستان سیمرغ تولید شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رجب فلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ بابیان اینکه بیش از ۱۱۸ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به تولید محصول کیوی اختصاص دارد، گفت: پیش بینی می‌شود در صورت رعایت همه روش‌های صحیح باغداری، سه هزار و ۵۰۰ تن کیوی در این شهرستان تولید شود.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه زمستانه برای مدیریت آفت سپردار سفید توت روی درختان کیوی افزود: این آفت با تغذیه از درخت کیوی سبب ضعف عمومی، ریزش برگ، خشکیدگی سرشاخه‌ها و خشکیدگی درخت می‌شود.

فلاح بر لزوم مبارزه زمستانه، برای کاهش جمعیت زمستان‌گذران آفت شپشک توت در باغات کیوی تاکید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ به باغداران توصیه کرد: در صورت مشاهده این آفت، ضمن مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی یا واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان، از راهنمایی کارشناسان و توصیه‌های فنی برای مبارزه با شپشک توت اقدام کنند.

دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: حدود ۶۰ هزار تن کیوی امسال با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و کمک تجار به خارج از کشور صادر شد که ۵۰ هزار تن مربوط به مازندران بود.

وی ارزش کیوی صادراتی استان را به خارج از کشور را امسال ۳۰ میلیون دلار اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع از باغ‌های مازندران را کیوی تشکیل داده است، گفت: تولید کیوی برای باغداران مازندران ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش اقتصادی دارد.

سالانه حدود ۱۸۰ هزار تن کیوی در مازندران تولید و یک سوم آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

محصول کیوی بیشتر در شهر‌های غرب مازندران شامل عباس آباد، تنکابن، رامسر، چالوس و نوشهر برداشت می‌شود.


انتهای پیام/آ

برداشت کیوی در سیمرغ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.