رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: در طی سال های اخیر و کاهش بارندگی ها که منجر به کاهش پوشش گیاهی و فقیر شدن مراتع شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهروز نجاتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر بیان داشت : وضعیت اقلیمی منطقه در طی سال های اخیر و کاهش بارندگی ها که منجر به کاهش پوشش گیاهی و فقیر شدن مراتع شده است .

وی گفت: جلوگیری از ادامه این وضعیت و نیز آثار سوء چرای پیش از موعد و بیش از حد توان مراتع و جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک بین دام های اهلی و گونه های وحشی خصوصاً بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا PPR با انجام پایش مستمر و واکسیناسیون دام ها و خروج دام های غیرمجاز و سایر مسائل و مشکلات زیست محیطی منطقه ناشی از حضور و اسکان غیرمجاز عشایر و دام های آن ها در منطقه بررسی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتربا اشاره به چرای دام ها افزود: عشایر و دامداران صرفاً در محل و پلاک در نظر گرفته شده خود و طبق میزان مندرج در پروانه خود اقدام به چرای دام ها نموده و عشایری که فاقد پروانه چرا باشند و یا از مکان ، زمان  و میزان مندرج در پروانه عدول نمایند درصورت تمکین نکردن و  خارج نشدن از منطقه طرح دعوی و شکایت علیه آن ها صورت پذیرفته و تبعات و پیامدهای ناشی از این مسأله برعهده خود آن ها خواهد بود .

انتهای پیام/م

برچسب ها: محیط زیست ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.