میرمحمدی گفت: بیماری اوتیسم به دلایل مختلف در جامعه رو به افزایش است و باید مداخله زود هنگام پزشکان را یک ضرورت بدانیم.

ضرورت مداخله پزشکان متخصص در حوزه اوتیسمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فاطمه میرمحمدی عضو کارگروه سلامت زنان دفتر ریاست جمهوری با اشاره به پیام معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بیماری اوتیسم امروزه به عنوان اختلالی که شرایط همه اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد شناخته شده است؛ این بیماری در جوامع صنعتی رو به افزایش بوده و از جمله عوامل متعدد دخیل در آن سبک زندگی و فاصله از طبیعت عوامل استرس‌زا و آلودگی‌های محیطی است.

وی گفت: اوتیسم از آنجا که سبب اشکال در برقراری ارتباط با دیگران، روابط کلامی و تعاملات می‌شود به ویژه برای مادران سختی و دشواری‌های خاص خود را دارد و برگزاری نشستی که هدفش تبیین تلاش‌های منحصر به فرد مادران اوتیسم و چالش‌های پیش روی آنها است، اقدامی ارزشمند و لازم به شمار می‌رود.

میرمحمدی اظهار داشت: اوتیسم می‌تواند سلامت روان مادران را تحت تاثیر قرار دهد، مادر همه وقت و توان خود را برای فرزند مبتلا به اوتیسم به کار می‌گیرد در حالی که در ظاهر ممکن است اتفاق چندانی برای بهبود و بازگشت آرامش به خانواده رخ ندهد؛ بنابراین آموزش خانواده و مشارکت پدران در میدان دشواری‌ها، همچنین مداخله پزشکان متخصص برای آنکه مادران اوتیسم بتوانند در وضعیت بهترین به لحاظ فردی و نیز بهبود فرزند قرار گیرند نقش اصلی و اساسی را ایفا می‌کنند و می‌تواند در کاهش عوارض و دشواری‌های اوتیسم موثر باشد.

وی گفت: بی‌تردید مادران و خانواده با اطلاع کافی از ابعاد این بیماری و نحوه مداخله و راه‌های کاهش عوارض آن می‌توانند شرایط بهتری را ایجاد کنند.

نقش پررنگ خیرین  و سازمان‌های مردم نهاد در رسیدگی به بیماران اوتیسم

میرمحمدی گفت: خوشبختانه در کشور ما همت بلند داوطلبان خیرین و سازمان‌های مردم نهاد برای رسیدگی به این بیماران و آموزش و توان افزایی خانواده‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و خدمات ارزنده این تشکل‌ها می‌تواند هم در پیشگیری و هم در کاهش عوارض این گونه بیماری‌ها موثر باشد.

عضو کارگروه سلامت زنان دفتر ریاست جمهوری در پایان گفت: لازم می‌دانم از انجمن خیر اوتیسم ایران برای تلاش به منظور کاهش رنج ها و آلام بیماری خانواده‌ها و مادران تشکر کنم؛ امیدوارم دستگاه‌های مسئول نیز به خوبی وظایف خود را در این زمینه به انجام رسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.