پیام تسلیت نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان در پی جان باختن دریانوردان کشور

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان و استاندار سیستان و بلوچستان با صدور پیامی مشترک به نمایندگی از مردم استان جان باختن دریانوردان نفت کش سانچی را به ملت شریف ایران تسلیت گفتند و با خانواده های آنان همدردی کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، در پیام  آیت الله سلیمانی و سید دانیال محبی آمده است: حادثه تلخ و تأسف بار درگذشت دریانوردان دریادل جمهوری اسلامی ایران قلوب آحاد ملت شریف ایران اسلامی را جریحه دار کرد.

در ادامه این پیام آمده است: از دست دادن جمعی از نیروهای توانمند کشورمان که در مسیر ماموریت خود در این سانحه جانگداز جان به جان آفرین تسلیم کردند، ضایعه ای عظیم و جبران ناپذیر است اینجانبان به نمایندگی از مردم شریف سیستان و بلوچستان درگذشت شهادت گونه این عزیزان را به هم میهنان و خانواده های داغدارشان تسلیت عرض می کنیم و برای آنان مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت داریم.

 16دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.

در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.

با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد، اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.

سرانجام، روز گذشته خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفتکش ایرانی «سانچی» اعلام شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه پیام تسلیتی صادر کردند و هیات دولت نیز امروز دوشنبه را به این مناسبت عزای عمومی اعلام کرده است.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است.

انتهای پیام/ع

جان باختن همه کارکنان   نفتکش ایرانی «سانچی»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار