با همکاری و همفکری بین مدیران شهری، سمن‌ها و فعالان محیط زیست برنامه‌های ویژه‌ای در حوز‌ه‌های مختلف تدوین می شود.

اجرایی شدن رسالت اجتماعی سمن‌ها در سالم‌سازی فضای شهریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ رضا دانایی مدیر اجتماعی و امور مناطق معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در نشست هم‌‎اندیشی با تشکل‌های فعال محیط زیستی پیرامون هفته هوای پاک، بر لزوم اجرایی شدن رسالت اجتماعی سمن‌ها در سالم سازی فضای شهری تاکید کرد.

رضا دانایی بر رسالت اجتماعی سمن‌ها در خصوص بهبود و سالم سازی فضای شهری تاکید کرد و گفت  : رویکرد مدیریت شهری بر حمایت تشکل‌ها است ، مدیریت شهری یاری‌گر فعالیت‌های سمن‌ها در حوزه محیط زیست است و ضرورت دارد سمن‌ها نیز نقش پررنگ‌تری در زمینه هوای پاک ایفا کنند.

وی با اشاره به لزوم جلب مشارکت سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست گفت: با همکاری و همفکری بین مدیران شهری، سمن‌ها و فعالان محیط زیست برنامه‌های ویژه‌ای در حوز‌ه‌های مختلف تدوین می شود.


در ادامه این نشست، تشکل‌های زیست محیطی مشهد بر اهمیت گسترش حمل و نقل عمومی شهر برای بهبود محیط زیست مشهد تاکید کرده و خواستار گسترش حمل و نقل عمومی و تبدیل آن به یک مطالبه عمومی شدند. اعضای تشکل‌ها بر این نکته تاکید کردند که در این صورت مدیریت شهری برای انجام پروژه‌هایی مانند بی. آر. تی سرمایه اجتماعی لازم را در اختیار دارد.

انتقاد از سهم کم وسایل حمل و نقل پاک مانند دوچرخه در جابجایی‌های شهری از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود و سمن‌ها خواستار برنامه‌ریزی جدی شهرداری برای گسترش استفاده از دوچرخه شدند.

انتهای پیام // ف. ح
 
 

تاکید بر گسترش حمل و نقل عمومی برای بهبود محیط زیست مشهد

برچسب ها: محیط زیست ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.