به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجتالاسلام حسین اژدری مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف با تبیین برنامه های سازمان اوقاف در حرکت به سمت دولت الکترونیک گفت :یکی از اولویت های سازمان اوقاف حفظ وثبت وضبط اسناد در فرآیند الکترونیک واسکن این اسناد در سامانه جامع مدیریت موقوفات است .
وی درباره فرآیند اسکن اسناد در این سازمان اظهار کرد: اسناد بایگانیشده و راکد وتاکیدات ریاست سازمان اوقاف موجب شد بحث اسکن اسنادآغاز شود ،به طوریکه هشتم شهریور امسال شیوه نامهای به تمامی استانها ابلاغ شد و نوزدهم همان ماه تمامی استانها فعالیتهای خودشان را در زمینه اسکن اسناد آغاز کردند.
وی با بیان اینکه آمار اسکن اسناد از ۲ هزار اسکن سند در روز به ۴۵ هزار برگ سند رسیده است، تصریح کرد: تاکنون ٨۵۰ هزار برگ سند اسکن وبارگذاری شده است.
مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه طبق پیشبینیهای انجام شده ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون برگ سند اوقافی در کشور وجود دارد که باید اسکن شود، تاکید کرد: اقدام مهمتر از اسکن این است که باید این اسکنها در کنار رقبه یا موقوفه با دستهبندی خاصی در سامانه بارگذاری شوند تا دسترسی به آنها سهل باشد.
اژدری دسترسی آسان به اسناد، بایگانی الکترونیک و حفظ اطلاعات اسناد در هر شرایطی را از مزیتهای اسکن اسناد در سامانه دانست و گفت: اسکن اسناد و بارگذاری در سامانه جامع جزو برنامههای اصلی ادارات کل اوقاف استانها در سال ۹۷ است.
وی با بیان اینکه در این چند ماه یک نوع آزمون و خطا را در زمینه اسکن اسناد داریم، تصریح کرد: سال ۹۷ روند پرسرعتی در فرآیند اسکن اسناد وثبت در سامانه خواهیم داشت.
مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف درباره فعالیتهای ستاد قدر معاونت حقوقی و اوقافی سازمان اوقاف گفت: تایید اطلاعات موقوفات، سند دار کردن املاک وقفی، تبدیل اسناد دفترچهای به تک برگی، اسکن اسناد، تثبیت مالکیت موقوفات و احصای نیات واقفان از فعالیتهای این مجموعه است.
انتهای پیام/