مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت:۲۵۲ سری جهیزیه به ارزش ۳۶۲ میلیون تومان از محل درآمد زکات به نوعروسان نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد این استان اهدا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در نشست با روحانیون و مسئولان زکات استان کرمان بابیان اینکه 6 میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات ۹ ماهه امسال در استان کرمان جمع‌آوری‌شده است، گفت: از این میزان زکات جمع‌آوری‌شده یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات واجب، دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و مابقی مربوط به زکات مستحبی بوده است.


وی بابیان اینکه ۶۳ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در استان کرمان در ۹ ماهه امسال در حوزه فقرا و محرومان هزینه شده است، افزود: ۲۵۲ سری جهیزیه به ارزش ۳۶۲ میلیون تومان از محل درآمد زکات به نوعروسان نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد اهدا شده است.


صادقی به ظرفیت بسیار خوب استان کرمان در حوزه اشاره کرد و بیان داشت: باید با برنامه‌ریزی‌های لازم از ظرفیت استان در حوزه زکات برای کمک به محرومان و نیازمندان واقعی این استان بهره برد.


وی با اشاره به اینکه حدود چهار هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در استان فاقد مسکن و یا دارای مسکن نامناسب هستند، گفت: ۳۸ مورد مسکن مددجویی با هزینه ۲۵۱ میلیون تومان در ۹ ماهه امسال از محل درآمد زکات مرمت، بازسازی و بهسازی شده است.


صادقی افزود: در بحث زکات واجب و مستحبی شهرستان‌های نرماشیر و رفسنجان به ترتیب رتبه‌های نخست را در استان کرمان در ۹ ماهه امسال کسب کرده‌اند.


وی تعداد روستاهای مشمول زکات در استان کرمان را دو هزار و ۴۵۲ روستا اعلام کرد و گفت: روحانیون زکات با حضور در این روستاها و تبلیغ چهره به چهره از ظرفیت زکات این روستاها استفاده کنند.
انتهای پیام/ی

تهیه جهیزیه نوعروسان از محل پرداخت زکات

برچسب ها: جهیزیه ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار