مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: 3 هزار مددجوی تحت حمايت كميته امداد اردبيل در 9 ماهه نخست سال‌جاری از خدمات حقوقی بهره‌مند شده‌اند.

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه به 3 هزار مددجوی تحت حمايت در 9 ماهه نخست سال‌جاری خدمات حقوقی ارائه شده است، افزود: دفاع از حقوق مددجويان تحت حمايت در دادگاه‌ها يكی از مهم‌ترين خدمات كميته امداد است تا موجب احقاق حق آنها شود.

وی با اعلام اينكه 70 وكيل نيكوكار برای رسيدگی به پرونده‌های خانوار تحت حمايت با كميته امداد استان اردبيل همكاری دارند، بيان كرد: وكلای خير به‌ صورت رايگان خدمات حقوقی مناسبی را به مددجويان اردبيلی ارائه می‌كنند كه اين امر موجب رفع بسياری از مشكلات آنها شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل با بيان اينكه كميته امداد با ارائه مشاوره حقوقی و تعيين وكيل معاضدتی برای خانوار تحت حمايت كه دارای مشكلات حقوقی هستند تلاش‌های گسترده‌ای را به كار می گيرد، افزود: 738 خانوار تحت حمايت در 9 ماهه نخست سال‌جاری از مشاوره حقوقی بهره‌مند شده‌اند كه بيشترين مسائل آنها در زمينه نفقه، ارث، مسائل حقوقی زنان مطلقه و خانوار زندانیان بوده كه توسط وكلای نيكوكار به مشكلات‌شان رسیدگی شده است.

دشتی با اشاره به اينكه بسياری از خانوار تحت حمايت به دليل ناآگاهی از مسائل حقوقی و قضايی قادر به دفاع از حقوق خود نيستند، گفت: كميته امداد با همكاری كانون وكلا، شورای حل اختلاف و ارائه خدمات حقوقی به مددجويان برای ارتقای سطح آگاهی و رفع مشكلات حقوقی خانوار تحت حمايت تلاش می‌كند.

وی با بيان اينكه 336 مورد اظهارنامه، دادنامه، شكوائيه و دفاعيه مددجويان توسط حوزه حقوقی اين نهاد برای ارائه به مراجع قضايی در 9 ماهه نخست سال‌جاری تهيه، تنظيم و بررسی شده است، افزود: يكی از راهكارهای مهم كميته امداد در توانمندسازی خانوار تحت حمايت ارائه خدمات و مشاوره‌های حقوقی به مددجويانی است كه دارای مشكلات حقوقی هستند تا با احقاق حقوق‌شان بتوانند به استقلال اقتصادی دست يابند.

دشتی با اشاره به اينكه وكلای مجرب و متخصص در اختيار مددجويانی كه دارای مشكلات حقوقی، كيفری و ثبتی هستند قرار می‌گيرد، اعلام كرد: مشكلات حقوقی و قضايی، خانوار تحت حمايت را دچار مسائل و گرفتاری‌های بسياری می‌كند كه كميته امداد برای كاهش مسائل پيش روی اين مددجويان خدمات قابل توجهی را ارائه می كند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بيان اينكه 470 خانوار زندانی تحت حمايت اين نهاد قرار دارند، گفت: خانوار زندانیان تحت حمايت كميته امداد اردبيل از همه خدمات اين نهاد در زمينه‌هاي حمايتی، بیمه اجتماعی و درمانی، مستمری، تسهیلات خوداشتغالی و وام کارگشایی بهره‌مند هستند.

وی با اعلام اينكه با حمايت‌های كميته امداد 6 نفر از زندانيان جرائم غيرعمد نيز از زندان آزاد شده و به آغوش خانوار خود بازگشته‌اند، بيان كرد: 60 ميليون تومان در قالب «وام محكومان» به زندانيان جرائم غيرعمد كه برای نخستين بار دوره محكوميت خود را می‌گذراندند پرداخت شد تا گرمابخش كانون خانوار خود باشند.

 

انتهای پيام/ح

ارائه مشاوره حقوقی به مددجویان کمیته امداد اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.