مرجع تقلید شیعیان گفت: خانواده کاشف الغطاء از نظر تخصصی در قواعد فقهی و بیان فروع دین بسیار عالم بوده و باید الگوی طلاب این کسب علم باشند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با مدیران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که در دفتر این مرجع برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه علمی علما در جامعه اظهار داشت: پس از تاریخ پیامبران(ع) تاریخی آموزنده‌تر از تاریخ علمای دین تشیع نیست.

وی با بازگویی تاریخ پر برکت قرن سیزدهم قمری افزود: در قرن سیزدهم شاهد حضور علمای هستیم که نمونه آن‌ها در تاریخ ثبت نشده و یکی از این علما شیخ جعفر کاشف الغطاء شاگرد بحرالعلوم است.

مرجع تقلید شیعیان خانواده کاشف الغطاء را خانواده اهل علم، تقوا و تحقیق معرفی کرد و گفت: این خانواده از نظر تخصصی در قواعد فقهی و فروع دین بسیار عالم بوده و نمونه آن را در تاریخ ثبت نکردند و این علم را در شرایط اقتصادی بسیار سختی کسب می‌کردند.

وی مطالعه در احوال بزرگان و علما را برای همه لازم دانست و خاطرنشان کرد: کاشف الغطاء احکام زیادی در باب جهاد داشته امروز باید در جمهوری اسلامی از این احکام استفاده کرد.

استاد حوزه علمیه قم به توجه علما به فقرا اشاره کرد و گفت: علامه کاشف الغطا بعد از نمازهای جماعت در دامان خود برای فقرا صدقه جمع می‌‌کرد و تا آن را اطعام نمی‌کرد خود غذا نمی‌خورد.

وی مطالعه در احوال بزرگان را برای رشد فکری جوانان لازم خواند و بیان کرد: با مطالعه در احوال بزرگانی مانند امام راحل، علامه طباطبایی، آیت‌الله بروجردی و سید محمد کوه کمره‌ای می‌توانیم راه‌های موفقیت را با الگوی درست طی کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی تربیت فقیه را مهم‌ترین دستورالعمل حوزه‌های علمیه دانست و افزود: حوزه علمیه باید در تربیت فقهای دینی برای نسل های آینده از هیچ کوششی فروگذار نکرده و ما در آینده نیازمند علمای دینی شجاع و عالم هستیم.

انتهای پیام/الف

لزوم مطالعه احوال بزرگان  برای رشد فکری جوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار