رئیس اداره بهزیستی:

۴ هزار و ۲۵۰ نفر در شهرستان چابهار در انتظار حمایت‌های بهزیستی هستند

رئیس اداره بهزیستی چابهار گفت: علاوه بر افراد زیرپوشش، سه هزار و ۲۱۵ معلول و هزار و ۳۷ نفر در بخش امور اجتماعی در این شهرستان در صف انتظار و پشت نوبت حمایت‌های بهزیستی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسن تاوانه رئیس اداره بهزیستی چابهار  اظهار داشت: هم اینک چهار هزار و ۲۵۲ معلول و افراد واجد شرایط در بخش امور اجتماعی در این شهرستان زیر پوشش اداره بهزیستی هستند که خدمات دهی بهینه به این افراد نیز نیازمند نگاه مثبت و جهادی مسئولان کشوری است.

تاوانه ادامه داد: اکنون ۶۳۰ معلول، ۴۶۱ ناشنوا و کم شنوا و ۳۸۶ نفر در بخش امور اجتماعی زیرپوشش اداره بهزیستی چابهار هستند و از کمک‌های مادی و معنوی بهره مند می‌شوند.

وی بیان کرد: اداره بهزیستی چابهار خدمات خوبی برای نیازمندان به خدمت ارائه می‌کند که از جمله آن‌ها ۴۴ دستگاه سمعک به ارزش ۱۰ تا ۱۵ میلیون ریال در یک سال اخیر به صورت رایگان میان ناشنوایان چابهار توزیع شده است.

وی تحویل باطری سمعک، پرداخت هزینه کاشت حلزون، هزینه مهارت آموزی و تامین مسکن ناشنوایان ۲ معلول به بالا، تسهیلات کم بهره مشاغل خانگی و خود اشتغالی و کارفرمایی و پرداخت حق بیمه و بلیط هواپیما نیم بها را از جمله اقدامات ارزشمند اداره بهزیستی برای ناشنوایان چابهار عنوان کرد.

رئیس بهزیستی چابهار گفت: خدمات توانبخشی و پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال برای هزینه عمل جراحی ۶ کودک ناشنوا (برای هرمعلول ۵۰ میلیون ریال) از دیگر خدمات این اداره برای ناشنوایان این شهرستان است.

تاوانه ادامه داد: ارائه خدمات دولت به ناشنوایان چابهار در سالجاری نسبت به سال‌های قبل هفت برابر شده است.

رئیس اداره بهزیستی چابهار گفت: انجمن و کانون معلولان در این نهاد برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب به معلولان و برون سپاری خدمات و همچنین پیگیری مطالبات و دفاع از حقوق آنان تشکیل شده است.

تاوانه راه اندازی چهار کمپ ترک اعتیاد برای مردان و زنان در شهرستان چابهار و ایجاد سرپناه برای افراد خیابانی را از دیگر خدمات دولت برای محرومان عنوان کرد.

شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال ۱۳۹۵ با جمعیت ۲۸۳ هزار و ۲۰۴ نفر و ۴۸ هزار و ۱۴۷ خانوار از شمال به شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۳ شهر به نام‌های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

راه اندازی چهار کمپ ترک اعتیاد  در چابهار

برچسب ها: بهزیستی ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار